НБУ змінив умови продажу монет через інтернет-магазин: про що важливо знати
Розширено перелік банків-дистриб'юторів, що здійснюватимуть реалізацію пам’ятних монет України та сувенірної продукції Національного банку
Розширено перелік банків-дистриб'юторів, що здійснюватимуть реалізацію пам’ятних монет України та сувенірної продукції Національного банку
Відтепер через інтернет-магазин Національного банку реалізовуватиметься 60% від загального обсягу нумізматичної продукції. До цього було 50%. Частка реалізації нумізматичної продукції через офіційні банки-дистриб'ютори зменшується до 30% , було — 40%. Про це 9 травня пише Мінфін
Як оновився перелік банків-дистриб'юторів?
В Національному банку України повідомили, що розширено перелік банків-дистриб'юторів, що здійснюватимуть реалізацію пам’ятних монет України та сувенірної продукції Національного банку.
«Він доповнився двома системно важливими банками, що мають розгалужену мережу відділень та широку клієнтську базу, а також досвід роботи з інвестиційними монетами України та нумізматичною продукцією: АТ «Ощадбанк» та АТ «ПУМБ». Вони розпочнуть роботу з моменту підписання договорів з Національним банком», - йдеться в повідомленні НБУ.
Водночас АТ «АБ «Радабанк» після підписання відповідного договору про розірвання здійснюватиме реалізацію нумізматичної продукції Національного банку на загальних умовах.
Відповідно тепер до переліку банків-дистриб'юторів з продажу нумізматичної продукції входитимуть п’ять банківських установ:
- АТ КБ «Приватбанк»;
- АБ «Укргазбанк»;
- АТ «Таскомбанк»;
- АТ «Ощадбанк»;
- АТ «ПУМБ».
Запроваджується також рівномірний розподіл тиражів — кожен з банків-дистриб'юторів отримуватиме для реалізації 6% від загального тиражу нумізматичної продукції.
Що змінилося в договорах з банками-дистриб'юторами?
Національний банк переглянув договори з банками-дистриб'юторами та надав їм серед усього право самостійно встановлювати надбавку до роздрібної ціни НБУ на нумізматичну продукцію — на рівні не вище 150%. Це сприятиме:
- наближенню діяльності Національного банку в напрямі реалізації нумізматичної продукції до міжнародної практики роботи центральних банків з дистриб’юторами;
- розвитку конкурентних умов реалізації нумізматичної продукції банками-дистриб'юторами; підвищенню рівня клієнтського сервісу за цими операціями;
- можливості покриття банками-дистриб'юторами своїх операційних та логістичних витрат на реалізацію нумізматичної продукції Національного банку.
Раніше продукція з недорогоцінних металів реалізовувалася банками-дистриб'юторами за цінами, не вищими, ніж роздрібні ціни НБУ, а продукція з дорогоцінних металів — за цінами, не вищими ніж 10% від оптових цін Національного банку.
Що дають уведені новації:
- створять підґрунтя для подальшого підвищення прозорості реалізації нумізматичної продукції Національного банку;
- стимулюватимуть розвиток каналів реалізації, зокрема електронних, та виробництва Національним банком нумізматичної продукції з урахуванням обсягів замовлень банків-дистриб'юторів;
- сприятимуть збільшенню надходжень до Державного бюджету України; поліпшать якість сервісу клієнтського обслуговування;
- сприятимуть втіленню банками нових маркетингових стратегій для розвитку нумізматичного ринку.
Водночас Національний банк проводитиме регулярний моніторинг залишків нереалізованої продукції та рівня цін її продажу в банках-дистриб'юторах.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Нацбанк покарав два банки України - за що та на скільки
- НБУ оштрафував оператора мережі терміналів Сіty24 - за що та на скільки
- Деякі пенсіонери скаржаться, що виплати не надходять у встановлені терміни: що відповів ПриватБанк
- Національний банк України зняв валютні обмеження: чи вплине це на курс долара