У пенсіонерів є лише 10 днів для повідомлення у ПФУ, щоб не втратити виплати: кого стосується і як це зробити

Читать на русском

Дії передбачені Порядком подання та оформлення документів для призначення або перерахунку пенсій

Читать на русском
Пенсії
Повідомити органи Пенсійного фонду про зміни можливо дистанційно

Дії передбачені Порядком подання та оформлення документів для призначення або перерахунку пенсій

Інформацію про будь-які зміни у реєстрації місця проживання, зміні паспорту або прізвища пенсіонери повинні надати до Пенсійного фонду в 10-денний строк. Про це нагадали в Пенсійному фонді України. У яких випадках це треба зробити обов’язково?

Законодавством про пенсійне забезпечення в Україні визначені обставини, що спричиняють зміну розміру пенсійної виплати або припинення її виплати.

До таких обставин належать:

  • вступ на роботу, звільнення з роботи;
  • реєстрація або зняття з обліку як фізичної особи - підприємця;
  • набуття, змін чи припинення особливого статусу;
  • зміна місця проживання (реєстрації);
  • виїзд на постійне місце проживання за кордон.

Це передбачено Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1. Ознайомитись з текстом можна за цим посиланням.

Також відповідно до пункту 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» застрахована особа зобов’язана повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну відомостей, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зокрема, необхідно повідомити про:

  • отримання нового зразка паспорта громадянина України – ID-картки;
  • отримання нового паспорта у разі викрадення або втрати старого;
  • зміну прізвища, ім’я та по батькові (надається новий паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб або інший документ, на підставі якого відбулися зміни).

Важливо пам’ятати: про вищезазначені та інші передбачені законодавством обставини необхідно інформувати органи Пенсійного фонду України в 10-денний термін.

Повідомити органи Пенсійного фонду про зміни можливо дистанційно – на вебпорталі електронних послуг ПФУ.

Обирайте зручний для себе спосіб авторизації в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ за посиланням.

Після авторизації треба обрати розділ «Щодо пенсійного забезпечення» у лівому боковому меню і знайдіть пункт «Заява на перерахунок пенсії». Обрати вид перерахунку з розкривного списку і заповнити атрибути заяви.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.