Міністр юстиції не вірить, що рішення РНБО зупинить тиск на бізнес: чим Малюська це пояснює

Читать на русском

У питанні перезавантаження БЕБ зміна законодавства буде поєднуватися з кадровою роботою

Читать на русском
Мінюст, бізнес
Мінюст вже виконує рішення РНБО щодо тиску на бізнес

У питанні перезавантаження БЕБ зміна законодавства буде поєднуватися з кадровою роботою

Тиждень тому Рада національної безпеки і оборони ухвалила рішення щодо економічної безпеки та стабільності у період воєнного стану. Проте, міністр юстиції України Денис Малюська заявив, що він скептично ставиться до того, що законом можна гарантовано зупинити зловживання повноваженнями. Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбук.

Міністр юстиції України Денис Малюська повідомив, що Кабмін зареєстрував у Верховній Раді два законопроєкти щодо перезавантаження роботи Бюро економічної безпеки України.

По-перше, уряд зареєстрував законопроект про вдосконалення добору керівника БЕБ та переатестацію його заступників. Процедура добору виписана за аналогією з добором директора НАБУ.

«Це перший випадок, коли уряд ініціює застосування інструменту переважного голосу міжнародників БЕЗ тиску міжнародних партнерів. На відміну від інших випадків (НАБУ, САП, ВРП, КСУ, ВККС) комітменту запровадити переважний голос ми не робили», - повідомив міністр.

Законопроект також передбачає переатестацію усього персоналу БЕБ, що має відбутися після закінчення воєнного стану. Так само уряд зареєстрував законопроект, який змінює окремі положення КПК, з тим, щоб дати змогу зробити роботу БЕБ більш дружньою для бізнесу

По друге, сказав Малюська, Міністерство планує розробити та зареєструвати ще кілька ініціатив, які торкнуться більш широкого кола питань кримінального процесу. Наразі такий процес розбалансований:

  • на етапі досудового розслідування баланс можливостей явно на стороні органу розслідування: надмірні та необгрунтовані обшуки, арешти, виїмки, підозри та знищення репутації прес-релізами аж просять якихось додаткових інструментів для захисту
  • на етапі судового розгляду сторона захисту елементарно може затягнути справу на вічність та відволікти неймовірну кількість ресурсів судової системи зловживанням своїми процесуальними правами.

«Як результат: усі втратили інтерес до ключового - вироку суду. Суспільство вимагає щоб «негідник сів у тюрму одразу», правоохоронці розуміють що до вироку не дістануться і демонструють миттєвий ефект, публіка аплодує або кричить «фе» в залежності від симпатії/антипатії до підозрюваного», - вважає Малюська.

Проте, він заявив, що скептично ставиться до того, що законом можна гарантовано зупинити зловживання повноваженнями. Тому зміна законодавства буде поєднуватися з кадровою роботою та аналітикою даних.

У свою чергу у пресслужбі Мінюста зазначають, що проєкт закону №10439 стосується вдосконалення добору керівника БЕБ та переатестацію його заступників.

Так, документ:

  • передбачає вимоги до членів конкурсної комісії на обрання директора Бюро, їх права та обов’язки, порядок прийняття ними рішень;
  • уточнює підстави звільнення директора БЕБ. Встановлюється обов’язковість проходження психофізіологічного опитування із застосуванням поліграфа перед призначенням особи на посаду в БЕБ.
  • пропонує визначити положення щодо формування та ухвалення рішення

Проєкт закону №10440 змінює окремі положення КПК з тим, щоб дати змогу зробити роботу БЕБ більш дружньою для бізнесу.

Зокрема:

  • пропонується доповнити статтю 41 частиною четвертою, положеннями якої передбачити у кримінальних провадженнях надання підрозділам детективів або оперативно-технічним підрозділам письмових доручень на проведення слідчих (розшукових) дій, за винятком негласних слідчих (розшукових) дій, детективом Бюро економічної безпеки України або прокурором, який здійснює процесуальне керівництво у відповідному кримінальному провадженні;
  • доповнюється стаття 165 положеннями, якими передбачено удосконалення порядку виконання ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів суб’єкта підприємницької діяльності, передбачивши, що виконання вказаної ухвали здійснюється в присутності представника Ради бізнес-омбудсмена;
  • аналогічні зміни пропонується внести до частини першої статті 236 КПК, положення яких стосуються виконання ухвали слідчого судді, суду про дозвіл на обшук іншого володіння суб’єкта підприємницької діяльності, який здійснюється в присутності представника Ради бізнес-омбудсмена;
  • передбачено внесення змін до статті 216 КПК, якими досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених статтями 201, 305 КК, що підслідні слідчим органам безпеки, передбачається віднести до підслідності БЕБ.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.