У разі зміни проживання ВПО необхідно повідомити про це протягом 10 днів з дня прибуття до нового місця проживання. Кого та в який строк необхідно про це повідомити, пише 28 червня Рrostir.ua.
Хто зобов’язаний подавати відповідні відомості?
У Всеукраїнській коаліції з надання правової допомоги пояснили, що ВПО звертається за видачею довідки до уповноваженого органу за місцем нового фактичного проживання або перебування. Довідка, яка була видана раніше – вилучається, про що вносяться відповідні зміни до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
«Якщо людина є дієздатною повнолітньою, то обов’язок повідомляти про зміну фактичного місця проживання покладається на неї самостійно», - пояснили правознавці.
Однак, додали вони, в залежності від ситуації та віку, відповідне інформаційне повідомлення про зміну фактичного місця проживання подають:
- у разі влаштування до дитячого закладу, закладу охорони здоров’я або закладу соціального захисту дітей на повне державне забезпечення – керівник відповідного закладу;
- у разі влаштування в сім’ю громадян під опіку, піклування, прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу – законний представник (один з опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів);
- заяву про взяття на облік малолітньої дитини, яка прибула без супроводження законного представника, для отримання довідки може подавати від її імені родич (баба, дід, прабаба, прадід, повнолітні брат або сестра, тітка, дядько) або вітчим, мачуха, в яких проживає (перебуває) дитина;
- якщо малолітня дитина прибула без супроводження законного представника або особи, то заяву подає від її імені представник органу опіки та піклування за місцем перебування такої дитини.
Повідомлення про зміну фактичного місця проживання/перебування або про добровільне повернення до покинутого постійного місця проживання можна подати у 2 формах:
- паперовій – напряму повідомити структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за новим місцем проживання;
- електронній – через Портал чи мобільний застосунок “Дія”.
Який алгоритм подачі повідомлення в електронній формі?
Щоб подати до уповноваженого органу повідомлення про зміну фактичного місця проживання/перебування через застосунок “Дія” необхідно вчинити наступне:
- встановіть мобільний додаток Порталу “Дія”;
- відкрийте застосунок та пройдіть процедуру електронної ідентифікації та автентифікації, зокрема з використанням кваліфікованого електронного підпису та/або печатки чи інших способів;
- оберіть в розділі “Сервіси” підрозділ «Послуги для ВПО», натиснувши на який, ви можете обрати функцію «Зміна адреси фактичного проживання ВПО»; також це можна зробити безпосередньо в документі – за допомогою меню довідки ВПО, яке знаходиться в правому нижньому кутку документу під номером довідки. Натиснувши на меню, відкривається функція «Змінити адресу фактичного проживання»;
- перед вами відкриється фактична адреса, за якою ви наразі зареєстровані. Якщо бажаєте змінити – натисніть «Почати»;
- укажіть нову адресу та підтвердіть її за допомогою геолокації.
Також можна подати відповідне повідомлення через портал “Дія”. Для цього необхідно увійти або зареєструвати особистий електронний кабінет користувача на цьому порталі. Повідомлення в електронній формі формується автоматично засобами порталу у довільній формі, придатній для сприйняття його змісту.
У повідомленні зазначаються такі відомості про заявника:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
- дата народження;
- серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України або документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус;
- найменування органу, який видав паспорт громадянина України або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус,дата видачі та строк дії (за наявності) паспорта/документа;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- відомості про нове фактичне місця проживання/перебування;
- електронна адреса для офіційного листування, контактний номер телефону.
Формування повідомлення в електронній формі завершується після накладення електронного підпису.
Засобами порталу “Дія” в автоматичному режимі повідомляється заявнику про результат розгляду повідомлення.
«Якщо вам не вдалося подати заяву онлайн або ви не отримали результат проведеної дії, зверніться особисто до найближчого органу соціального захисту населення або ЦНАПу», - порадили в Всеукраїнській коаліції з надання правової допомоги.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: