На АЗС України ростуть в ціні бензин, дизпаливо, а ринок автогазу завмер в очікуванні потоку дешевого ресурсу

Читать на русском

Ринок автогазу очікує на сезонне збільшення споживання

Читать на русском
Пальне
Якими будуть ціни на АЗС України найближчим часом

Ринок автогазу очікує на сезонне збільшення споживання

На окремих АЗС України цього тижня очікується невелике зростання цін на бензин та дизельне пальне, яке може скласти приблизно 10-20 копійок. На гуртовому ринку зростання цін стримує шалена конкуренція. Водночас збільшенню вартості автогазу стримується очікуваннями поставок дешевого російського ресурсу з балтійських терміналів. Про це йдеться у публікації порталу Delo.ua від 11 березня. 

За словами аналітика консалтингової компанії "Нафторинок" Олександра Сіренко, на минулому тижні мережі АЗС в регіонах продовжили підвищувати ціни. На станціях Shell ціна бензину А-95 зросла на 0,50 грн/л в деяких регіонах, ціна ДП – на 0,30-0,50 грн/л, але на Тернопільщині обидва види пального навпаки подешевшали на 0,50 грн/л.

На АЗС мережі "БРСМ-Нафти" бензин А-95 подорожчав на 0,50 ком./л у третині областей. Marshal збільшили ціну всієї лінійки пального на 0,50 грн/л, до 49,50 грн/л для бензину А-95 і ДП. На АЗС Prime вартість дизпалива зросла на 0,25 грн/л до 51,15 грн/л. Одеський оператор "Катрал" збільшив ціну бензину одразу на 1,40 грн/л до 51,99 грн/л, ціну ДП – на 1,00 грн/л до 50,99 грн/л. Загалом на 8 березня середня ціна бензину А-95 складала 51,59 грн/л, а середня ціна дизпального становила 51,89 грн/л.

Засновник групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін каже, що на цьому тижні він не очікує великих змін щодо цін на роздрібному ринку. Окремі мережі АЗС в регіонах можуть підвищити ціну в межах 10-20 коп./л, але для більш суттєвого здорожчання передумов немає, як і для здешевшання.

На гуртовому ринку за споживача триває запекла боротьба між трейдерами. Попит з боку аграріїв дещо виріс, внаслідок того що в південних та центральних областях почали посівну. Проте покупців пального в цих регіонах значно менше ніж продавців, а попит слабший ніж торік на 10-15%.

Також сильно впало споживання в прифронтових регіонах. За словами Льоушкіна цього року банки перестали кредитувати бізнес розмішений в таких районах, хоча торік ще кредитували. Через це близько 3-5% аграріїв не зможуть розпочати посівну через брак коштів.

Ринок автогазу в Україні за словами експертів вийшов на плато, тому ринок поки не очікує руху цін на цей вид пального ні в гору, ні вниз. Але, при умові якщо тепла погода затримається ще на декілька тижнів, можливе збільшення попиту газу, що призведе до збільшення ціни в гурті на 1 тис. грн/тонна.

"Зараз мережі вирівнюють ціни, відштовхуючись від закупівельних цін і стабільно себе почувають. Зараз потеплішало, якщо така температура протримається деякий час, то може бути збільшення споживання. Тоді це може призвести до зменшення частки профіциту на ринку і через тижні два почнуть підтягуватись ціни догори в гурті. Але на цьому тижні нема передумов, щоб чекати на здорожчання палива на АЗС", - сказав засновник системи торгівлі скрапленим газом Sinopec Михайло Шуман. 

Власник компанії GT Group Владислав Колодяжний, каже, що через збільшення поставок автогазу з Румунії на очікуваннях березневих цін Sonatrach компенсували зниження потоку російського автогазу через Польщу та країни Балтії. Проте російський газ, який попри санкції трейдери активно завозять через термінали цих країн, знаходить шлях в Україну. Внутрішні ціни на скраплений газ на тлі вказаних процесів практично не змінилися, що знайшло своє відображення на аукціонах українських виробників. На зовнішньому ринку в першому тижні березня відбулося ралі бутанових котирувань, які додали майже 60 доларів до середнього значення в лютому і спровокували невелике зростання імпортного паритету потоку із західного кордону.

"Тренд на збільшення цін для досягнення імпортного паритету стримується надходженням дешевого продукту з Польщі та Балтії й далеко не безпідставними побоюваннями трейдерів щодо ризику падіння ринку під цунамі російського газу одразу після припинення блокади кордону. Цей же ризик перешкоджає накопиченню запасів, і перші два місяці зими пройдено на мінімальних значеннях імпортної статистики", - наголосив Колодяжний.

На думку експерта на фоні згаданих процесів змін на роздрібному ринку автогазу не буде, навіть корекція цін на АЗС скінчилася. Але невизначеність на ринку зберігається, а подальший розвиток ситуації на ринку, на думку експерта, залежатиме від здатності влади посилити санкції проти російського ресурсу. Якщо поставки дешевого російського автогазу не вдасться заблокувати, вони невдовзі витіснять та зведуть до мінімуму поставки з інших напрямів.

Ціни на пальне станом на 11 березня в Україні 

За даними Мінфіну, станом на 11 березня вартість бензину А-95+ становить 54,92 гривні за літр. Популярний А-95 коштує 51,59 гривні за літр. Бензин А-92 на АЗС реалізують по 48,51 гривні за літр. Середня вартість дизельного пального – 51,96 гривні за літр. Автогаз коштує 27,90 гривні за літр. Середні ціни на пальне в Україні:

  • Бензин A-95+ - 54,92 гривні за літр;
  • Бензин A-95 - 51,59 гривні за літр;
  • Бензин A-92 - 48,51 гривні за літр;
  • Дизельне пальне - 51,96 гривні за літр;
  • Автогаз - 27,90 гривні за літр.

Чому безпілотники - це майбутнє? Як можна розібрати найбільшу армію у світі на молекули за умови високопрофесійного особового складу, мінімальної кількості артилерії та використання безпілотників? На ці запитання відповість Ярослав Олійник.

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.