Нелегальний обіг палива - щоб закрити схему треба прийняти законопроект, який вже в порядку денному: нардеп Железняк

Читать на русском

Тимчасова слідча комісії з питань економічної безпеки оприлюднила результати роботи за рік

Читать на русском
Ринок пального
Нардепи підсумували роботу ТСК щодо нелегального обігу пального

Тимчасова слідча комісії з питань економічної безпеки оприлюднила результати роботи за рік

Нардеп Ярослав Железняк прокомментував річний звіт роботи Тимчасової слідчої комісії з питань економічної безпеки. Серед напрямків, які розглядала комісія – нелегальний обіг палива. Про  висновки нардеп написав у своєму телеграм-каналі.

Розгляд комісією ситуації з нелегальним обігом палива Ярослав Железняк «розбив» на три частини:

  • нелегальний продаж «бочками» (дрібні АЗС)
  • ухилення від сплати податків великими АЗС
  • нелегальне виробництво

Нелегальний обіг палива - щоб закрити схему треба прийняти законопроект, який вже в порядку денному: нардеп  Железняк 1

 

«По першому пункту (про точки продажу) найгірша ситуація - ми передали всі дані, але наші правоохоронці мало що закрили. Там повідкликали ліцензії у деяких таких бочок, але я результат тут оцінюю як поганий», - сказав Железняк.

Щодо мереж АЗС, то тут депутат вважає ситуацію кращою.

Нелегальний обіг палива - щоб закрити схему треба прийняти законопроект, який вже в порядку денному: нардеп  Железняк 2

 

«Там ми чітко встановили хто і як ухиляється. Було зроблено багато роботи і…. Диво, ми бачимо на графіку як зросли надходження», - повідомив Железняк.

Стосовно НПЗ і спиртзаводів, то, за словами нардепа, ситуація теж почала вирівнюватися.

«Але щоб закрити цю схему треба прийняти законопроект про відношення нафти та газового конденсату до підакцизних товарів. Закон зробили, з бізнесом погодили, Комітет провели. Чекаємо у порядку денному», - сказав Железняк.

Ознайомитися з повним звітом можна за посиланням.

Нардепи запропонували підняти акциз на скраплений газ

У парламенті запропонували підняти акциз на скраплений газ до 169 євро за 1000 літрів. Нині цей показник становить 52 євро.

«На мій погляд, насамперед йдеться про справедливість. Чому сьогодні водій машини на бензині платить акцизу в чотири рази більше (акциз 213 євро), ніж хто на газу?… Може, той газ – це якийсь унікальний енергоносій, що пахне трояндами? Ні. Це такий же продукт нафтопереробки, як бензин або дизель», - вважає директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Ще 15 років тому такі низькі ціни на автогаз були запроваджені задля популяризації цього виду пального. Це дало свої результати – Україна стала світовим лідером за споживанням LPG на транспорті. Наприклад у 2021 році близько 30% від усіх моторних палив припадало на автогаз.

На думку Куюна,  підвищення акцизу додасть до ціни автогазу 4,5 гривні за літр. Зростання акцизу на автогаз спрямовуватиме з податків до бюджету додатковий 1 мільярд гривень щомісяця.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.