Українці створили поштомати, які в рази дешевші за європейські і працюють автономно

Читать на русском

Компанія планує створити свою мережу і надати до неї доступ всім, хто з ними інтегрується

Читать на русском
IT - розробки, українські компанії
Автономний поштомат коштує дешевше і його можна встановлювати будь-де

Компанія планує створити свою мережу і надати до неї доступ всім, хто з ними інтегрується

Поштомати, які останніми роками можна побачити на вулицях України, використовують поштові сервіси та ритейлери для зручного доставлення замовлень та посилок. 90% з них підключені до мережі і їх дорого встановлювати. Проте, в Україні є компанія, яка розробила поштомати, вартість яких в рази менша. Про це розповіли в Liga.Tech.

Автономний поштомат – українське ноу-хау

Jetbeep - це стартап, який цього року посів третє місце на конкурсі IT Arena та представлятиме Україну на виставці CES 2024. За словами співзасновника стартапу Валерія Чекалкіна, вартість встановлення їхньої розробки в рази менша за вартість встановлення звичайних поштоматів.

«У компанії є два напрямки діяльності – постачання технологій та створення власної мережі поштоматів в ЄС. Jetbeep планує створити свою мережу і надати до неї доступ всім, хто з ними інтегрується – це має назву agnostic або open network. Конкуренти Jetbeep – як правило, європейські виробники Swipbox, Cleveron», - каже Чекалкін.

Але, стверджує він, рішення Jetbeep дечим вирізняється. Це те, що їхні поштомати – автономні, тобто не потребують підключення до електромережі. З мінімальним споживанням електроенергії – поштомат може працювати на одній батарейці роками. Також розробка підтримує будь-який UX, який є у звичайних поштоматів – легко інтегрується у вже наявну мережу поштоматів без зміни процесів, що дуже важливо для наших клієнтів

В Європі зараз 90% поштоматів підключені до мережі і їх дорого встановлювати.

"Встановлення нашого поштомата – це умовно 50-100 євро, без узгодження. З кабелем – це щонайменше 500 євро за встановлення", – зазначає Чекалкін.

Автономний поштомат коштує дешевше і його можна встановлювати будь-де. До того ж периферія використовує менше живлення, тож батарейка житиме довше, а батарея самого поштомата тримає від року до чотирьох.

"Це наше ноу-хау – ми вміємо під'єднувати і використовувати пристрої з мінімальним споживанням електроенергії і мінімальними потребами в пам'яті, в нас є мікроконтролер, а не звичайний комп'ютер", – пояснює Чекалкін.

В Україні розробкою не зацікавились

Зараз стартап планує вихід на ринок Німеччини, який має дуже великий потенціал:

"Це найбагатша країна Європи, найбільша країна за населенням, але одна з найменших за кількістю поштоматів на тисячу людей. До того ж там здебільшого використовують поштомати з підключенням до мережі», - пояснив Чекалкін.

Щодо власної мережі Jetbeep також спілкується з Канадою, Іспанією, Францією, Італією, близькосхідними країнами. Найактивніші регіони для розвитку зараз – це країни Балтії і країни Балкан, є партнери у Греції та Португалії.

"Ми працюємо виключно через партнерів – нам потрібен партнер на місці. Це може бути виробник металу, це може бути системний інтегратор, компанія, яка встановлює поштомати, або ж розробник мобільного застосунку, постачальник програмного забезпечення для управління посилок. Завдяки таким партнерам ми зрозуміли, що зазвичай партнер заробляє більше нас. Це дуже добре масштабується, і ми намагаємося вибудовувати взаємовигідні стосунки з партнерами, і завдяки цьому зростаємо", - каже Чекалкін.

В Україні Jetbeep зараз нічого не продає. Коли стартап шукав інвестиції, то звертався до одного з поштових операторів, відправили на перевірку інженерам своє рішення, але там ним не зацікавились.

Про компанію

Зараз у Jetbeep 17 людей на фултаймі, ще пʼять – на парттаймі. Більшість учасників команди – в Україні, в Києві, Черкасах, Дніпрі, Львові. Є дві людини в Португалії, одна людина – в Канаді, також є учасник команди у Варшаві, у Берліні. Команда працює повністю дистанційно.

В команді багато людей працюють десяток років. Практично всі учасники команди мають опціони – тобто є акціонерами компанії.

"Люди – це найбільший актив компанії, будь-якої взагалі, а нашої особливо. Пройшли разом через дуже багато складнощів, за ковід і війну нікого не втратили, що теж дуже важливо. Але було багато втрат – падіння доходів, криза і війна так просто не минають", – резюмує Чекалкін.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатись на канал у Viber можна тут.

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.