Бізнес визначив головні недоліки бронювання за новими правилами: дослідження і висновки

Міжнародна аудиторська компанія (BDO) проаналізувала найактуальніші запитання та пропозиції, що надходять від українського бізнесу щодо системи бронювання

Економічне бронювання
Бізнес визначив недоліки бронювання

Компанією BDO в України були проаналізовані нормативно-правові акти, які регулюють процес мобілізації та бронювання та нещодавні зміни до них. Виявилося, що існують суперечності між різними документами. І вони потребують термінового вирішення. Про це пише сайт Європейської Бізнес-Асоціації.

На які неточності вказує бізнес Кабміну

Спеціалісти BDO в України визначили, що у сфері бронювання військовозобов’язаних найбільш критичними наразі залишаються наступні проблеми, що потребують термінового вирішення:

  1. Пункт 63 Порядку слід доповнити положенням, згідно з яким військовозобов’язані, які проходять процедуру бронювання, до закінчення такої процедури не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
  2. Доповнити Порядок бронювання військовозобов’язаних механізмом автоматичного продовження бронювання працівників підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у разі подання підприємством відповідної заявки.
  3. Неможливість бронювання ФОПів та гіг-спеціалістів, а також співробітників представництв іноземних неурядових організацій, які реалізують гуманітарні проєкти за кошти іноземних та міжнародних партнерів.Ця проблема є вкрай актуальною, необхідно внести відповідні зміни до НПА.
  4. У новій редакції Порядку бронювання відсутня норма, що діяла раніше, про можливість бронювання 100% керівників компаній та їхніх заступників. Бізнес зауважує, що на підприємствах, що здійснюють свою діяльність відповідно до ліцензійних умов або умов авторизації — відповідальні або ключові особи, аудитор та головний бухгалтер тощо, відсутність яких у штаті підприємства тягне за собою санкції з боку державних органів до анулювання ліцензії та кваліфікується як ризикова діяльність.
  5. Існуюча квота у 50% стримує роботодавців бронювати працівників через побоювання втрати іншої половини працюючих військовозобовʼязаних. З Порядку бронювання вилучено норму, яка передбачала можливість подання обґрунтування щодо збільшення кількості заброньованих працівників. Вважаємо за необхідне повернути таку можливість.
  6. Бронювання керівників підприємств має бути поза квотою у 50%.
  7. Порядок бронювання не передбачає надсилання підприємствам рішення про бронювання. Тому пункт 12 Порядку бронювання сліддоповнити положенням про те, що з метою оформлення військовозобов’язаним відстрочки Мінекономікинадсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних підприємствам, установам та організаціям, якимиподано списки.
  8. ТЦК та СП ігнорують запити компаній і не вносять дані в «Оберіг». Тому Міністерству оборони слід забезпечити внесення такої інформації та запровадити належний контроль за внесенням відомостей про зарахування на спеціальний військовий облік і надання відстрочки заброньованим військовозобов’язаним.
  9. Існує невизначеність з тим, який ТЦК та СП має вносити дані про спецоблік. Пропонуємо врегулювати це питання так, щоб підприємці не ходили в різні ТЦК, де з них вимагають проставлення відміток про постановку на спеціальний облік у витягах про бронювання.


Про бронювання в Дії

Порядок е-Бронювання передбачає, що формування повідомлення автоматично припиняється або його подання блокується засобами Порталу «Дія», якщо зазначені у повідомленні відомості:

  • не підтверджуються відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • надані не в повному обсязі; не узгоджуються між собою.

Тому слід доповнити вказаний пункт умовою, за якою з моменту внесення уповноваженою особою Мінекономіки або державного органу засобами Порталу «Дія» необхідних, достовірних та в повному обсязі відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, подання повідомлення розблоковується, а його формування автоматично продовжується.

Безумовно, кажуть підприємці,  електронне бронювання значно спростило саму процедуру бронювання. Наразі процес бронювання займає до 15 хвилин, а результат надходить протягом однієї доби. Але наряду з цим, бізнес зіткнувся з рядом помилок і неточностей, які містяться в державних реєстрах, зокрема:

  • До загальної кількості військовозобов’язаних система зараховує не лише найманих працівників за трудовими договорами, а й гіг-спеціалістів та осіб, які надають послуги за договорами ЦПХ.
  • На порталі «Дія» передбачено можливість зробити «витяг про бронювання», який є підтвердженням бронювання. Проте цей функціонал ще не запущено, і він лише перебуває на стадії розробки.
  • Інформація про працівника не завжди відображається у витязі в «Дії» з реєстру «Оберіг», хоча й подано всі документи до Пенсійного фонду, а в особистому кабінеті є відповідний запис про основне місце роботи.

Раніше Інформатор писав, що в Раду внесли законопроєкт, який може дозволити бізнесу бронювати від мобілізації майже третину працівників.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube