Чи контролює податкова у період дії воєнного стану систему ціноутворення: які для цього є підстави

Фактична перевірка проводиться за наявності двох підстав

Податки, перевірка, ДПС
ДПС в умовах дії воєнного стану забезпечує контроль за діяльністю суб’єктів господарювання

ДПС в умовах дії воєнного стану забезпечує контроль за діяльністю суб’єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та послуг шляхом проведення фактичних перевірок. Чи проводять податкові органи у період воєнного стану фактичні перевірки щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки)?

Законодавством закріплено передачу повноважень здійснення державного контролю та спостереження у сфері ціноутворення під час воєнного стану до податкових органів. Вони ж здійснюють контроль за дотриманням платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін і граничних рівнів торговельної надбавки шляхом проведення фактичних перевірок. За результатами перевірки можуть бути застосовані адміністративно-господарські санкції.

Є дві підстави, за якими можуть проводитися такі перевірки:

  • Якщо була отримана інформація від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства про ціни і ціноутворення;
  • За наявності письмового звернення покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Також, відповідно до статті 80 ПК України, фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб’єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції. Тривалість фактичної перевірки не повинна перевищувати 10 діб, або такий строк може продовжити керівник контролюючого органу, але не більш як на 5 діб.

"За результатами перевірки у разі виявлення порушення законодавства про ціни і ціноутворення, податковий орган складає окремий акт про результати фактичної перевірки. Цей акт потім надсилається до органу, який приймає рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій", - поснюють юристи.

Також вони звертають увагу на те, що санкції застосовуються тільки до суб’єктів господарювання, а не до їх працівників. Останнім може загрожувати адміністративна або кримінальна відповідальність.

За порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін застосовується санкція у формі вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання. А також штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Якщо говорити про необґрунтовану виручку, отриману суб’єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача, то вона повертається споживачам.

У разі, якщо платник податків не погоджується з виявленими під час фактичної перевірки порушеннями законодавства про ціни і ціноутворення, то він надсилає свої зауваження до органу, уповноваженого приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, питання застосування штрафних санкцій до суб’єктів господарювання та їх стягнення повинно вирішуватись судом.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube