Чому банки не люблять виплати військовим та як уникнути блокування рахунків, пояснили юристи

Читать на русском

Клієнти деяких банків скаржаться на блокування рахунків, на які надходять соціальні виплати, зокрема, пов'язані із загибеллю близької людини на війні, чому це відбувається, пояснюють юристи

Читать на русском
Військові, банки
Банки блокують рахунки після надходжень воєнних виплат

Клієнти деяких банків скаржаться на блокування рахунків, на які надходять соціальні виплати, зокрема, пов'язані із загибеллю близької людини на війні, чому це відбувається, пояснюють юристи

Останнім часом українці все більше скаржаться на те, що їхні великі суми виплат, як військовим чи сім'ям військовослужбовців, створюють проблеми з банком, що їх обслуговує. Про це 19 березня пише Мінфін і публікує детальні пояснення від юристів, чому так відбувається.

На що скаржаться отримувачи воєнних виплат?

Видання Мінфін наводить приклад скарги клієнтки банку ПУМБ. Жінка розповідає, що всі її картки у фінустанові були заблоковані після відкриття депозиту на 400 тис. грн. Цю суму наша читачка отримала, як виплату від Міноборони.

«Банк дав відповідь що я не можу більше відкривати депозити (ок, піду в інші) але остаюсь клієнтом. Цікаво, що це значить? Відсотки мені по договору виплачуються кожен місяць, то як я їх повинна отримати з заблокованої карти? А як я повинна зняти суму вкладу? Я це розцінюю як крадіжку. Написала листи куди тільки можна було - тиша. Буду розривати договір і закривати рахунки», — обурюється читачка Мінфіну.

Інший приклад з клієнткою ПриватБанку. Банк розірвав з нею ділові відносини та закрив рахунок після отримання законних виплат.

«На рахунку ПриватБанку були надходження соціальних виплат (одноразова виплата членам сім'ї загиблого, допомога по інвалідності, зарплата (держустанова), пільги на компослуги). Всі операції законні, можу надати всі документи. Я користувалась ПриватБанком дуже багато років, я не розумію за що зі мною так поступили? Найближчий інший банк знаходиться дуже далеко від мене, для мене дуже складно добиратися до будь-якого відділення враховуючи усі обставини. Я дуже сподіваюсь що це повідомлення прочитає саме людина, а не робот, і увійде у положення. Прошу відновити мої рахунки.", — пише жінка.

Як ситуацію пояснюють юристи і що радять робити

Ситуацію пояснив адвокат та партнер MORIS Василь Андрусяк.

«Розуміючи обурення читачів, все ж варто поглянути на дії банків з їхньої точки зору. Кожен банк — це суб'єкт первинного фінансового моніторингу. Такий суб'єкт має законодавчо встановлений обов'язок перевіряти фінансові операції своїх клієнтів, щоб не допустити фінансування тероризму, розповсюдження зброї масового ураження та легалізації коштів, здобутих злочинним шляхом», - сказав він.

Останнє, за словами юриста, є найбільш поширеною причиною проблем у відносинах банку з клієнтом. Банк не знає, звідки гроші відповідно передбачає, що вони можуть бути отриманими нелегально. Клієнт, у свою чергу, не надає пояснення та документи. У результаті банк змушений блокувати карти або розривати ділові відносини, незалежно від того, як довго вони тривали до цього.

«Чому так? Тому що штрафи за порушення законодавчих вимог щодо в частині фінмоніторингу можуть обчислюватися сотнями тисяч та мільйонами, а в найгіршому випадку — стати причиною анулювання ліцензії та закриття банку", — пояснює логіку поведінки банків адвокат.

Василь Андрусяк дає загальну пораду всім клієнтам банків: мати документи, що підтверджують джерело походження коштів, і надавати їх банку або ще до проведення суттєвих транзакцій, або на першу вимогу банку. Надання документів, що підтверджують, що гроші були отримані, як виплата від Міноборони або з будь-якого іншого джерела, у більшості ситуацій вирішує проблему.

Адвокат і керуючий партнер «JKLAW» Юлія Курило звертає увагу на те, що блокування рахунків, на які надходять соціальні виплати, зокрема, пов'язані із загибеллю близької людини на війні, — випадки, які потребують особливої уваги. 

«З юридичного погляду, я впевнена, що ця ситуація може бути вирішена менеджером у відділенні банку, пропоную для впевненості залучити для вирішення цього питання адвоката, або, наприклад, звернутися за допомогою до командира військової частини, де проходив службу загиблий чоловік, у військовій частині є юрист, який може взяти на себе „тягар“ комунікації з банківськими працівниками», — радить вона.

Професійний шлях фізичного терапевта Єлізавети Копєйкіної почався з роботи з дітьми, але з часом вона змінила напрямок і стала працювати в реабілітації військових. Як вона прийшла до такого рішення? Чим відрізняється робота з військовими від роботи з дітьми? Все це розглянемо у нашому відео. Приєднуйтеся до перегляду, буде цікаво.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.