Чому ціна пального на різних АЗС може відрізнятися в декілька гривень за літр, пояснив експерт

Читать на русском

Ціни на АЗС України можуть суттєво відрізнятися, в чому причина, пояснив експерт

Читать на русском
Бензин, ціни
Найчастіше й найоб'ємніше недоливи практикуються на так званих «бочках»

Ціни на АЗС України можуть суттєво відрізнятися, в чому причина, пояснив експерт

Різниця у вартості пального на АЗС України - від відсутності належного технічного та податкового контролю з боку держави. Розкид цін на АЗС у 10−15% ви не побачите ніде в Європі. Чому так суттєво відрізняються ціни на різних станціях, розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Несплата податків і погана якість

Сергій Куюн зауважив, що систематично показує податкове навантаження по мережах АЗС.

«Правило одне — у мереж із мінімальними цінами на пальне мінімальне податкове навантаження, й навпаки. Різниця у податках між «соціально-орієнтованими» та «дорогими» АЗС в середньому 2 грн/л. Більшості клієнтів цей чинник без різниці, бо йдеться про власну кишеню. Хоча фактично у них непомітно забирають ці гроші з кишені», - пояснює експерт.

Щодо якості, то це стосується переважно бензину, каже Куюн.

«Бо набодяжити дизпальне складно (хоча деякі бариги примудряються відмітитись й тут, додаючи дизельну фракцію з міні-НПЗ). Лабораторні перевірки «соціального» бензину, які мені доводилось бачити останнім часом, свідчать про додавання 10−15% спиртів — легкої сполуки, яка збільшує не тільки обсяг продукту, але й розхід пального. У своїх розрахунках я оцінив перерозхід у скромні 7,5% (4 грн/л), хоча доводилось чути оцінки на рівні 10−12%. Вартість ремонту машини я не враховував, бо це дуже індивідуально», - сказав експерт.


Недолив пального – ще один чинник

На жаль, зауважує Сергій Куюн, скарг на це явище останнім часом стає все більше.

«Точкові заміри говорять про те, що найчастіше й найоб'ємніше недоливи практикуються на так званих «бочках». Воно й не дивно, адже це повністю нелегальні об'єкти, які ніхто не контролює. Свою непривабливість треба перекривати привабливою ціною, а тому пускаються вони у всі тяжкі. Сягають недоливи 2−3%, завдяки чому ціна «покращується» на 1−1,5 грн/л.
Бочки та зачухані АЗС по посадках й у промзонах також мають змогу продавати дешевше за рахунок відсутності інвестиційної складової, що фактично означає «економію» на безпеці цих апріорі не дуже безпечних об'єктів», - пояснив він.

Отже, резюмує Куюн, якщо підсумувати всі фактори «оптимізації», то «дешеве» пальне не виглядає таким уже й дешевим.

«Фактично воно коштує стільки ж або навіть дорожче, ніж у відомих національних мережах. Відповідно, «дороге» пальне не виглядає таким вже й дорогим. АЗС, які торгують «дешевим» пальним й фактично без класичної націнки, заробляють на недоливах та несплаті податків до 3,5 грн/л на дизелі та до 7,5 грн/л на бензині, який до того ж і бодяжать. Я не рекомендую вірити в дива. Ці фокуси полягають або в обкраданні держави, або в обкраданні самого споживача. Але здебільшого — всіх відразу», - зауважив експерт.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.