Інформатор звернувся до Ощадбанку і Пенсійного фонду з проханням дати відповідь на питання читачів щодо затримки виплати пенсій особам з категорії ВПО у квітні 2024 року
Читачі Інформатора повідомили, що надавали всі необхідні відомості, в тому числі пройшли ідентифікацію до 31 березня цього року у фінансових установах, щоб отримати пенсійні виплати. Однак, навіть виконавши ці вимоги, пенсійні виплати вони вчасно так і не отримали. Державні установи дали 18 квітня Інформатору пояснення.
Зазвичай, кажуть читачі Інформатора, пенсійні виплати приходили 9 числа кожного місяця, проте цього місяця затримка має місце. Відсутність конкретної інформації про причину цієї затримки створила певне незадоволення та невпевненість серед пенсіонерів. Тому Інформатор зробив запит до Ощадбанку і Пенсійного фонду і отримав відповіді.
«Повідомляємо, що після надходження відповідних сум від органів Пенсійного фонду та органів соціального захисту населення Банк здійснить зарахування сум пенсій та грошової допомоги на поточні рахунки одержувачів у строки визначені пунктом 15 Порядку КМУ №1596, а саме не пізніше наступного операційного дня після надходження відповідних сум від уповноважених органів», - пояснили в Ощадбанку.
Щодо відповіді Пенсійного фонду, то в листі від установи пояснили, що «пенсія виплачується щомісяця, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія». А далі в ПФУ надали детальні пояснення порядку пенсійних виплат відповідно законодавству.
Також в ПФУ нагадали, що одним із визначених способів фізичної ідентифікації особи є ідентифікація одержувачів пенсій в Ощадбанку, а виплату пенсії ВПО, які не пройшли фізичну ідентифікацію до 31.03.2024, буде відновлено після її проходження. Нагадаємо, це можна зробити до 30 квітня.
З 1 квітня відбулося призупинення виплат тим пенсіонерам, які отримали статус внутрішньо переміщених осіб до 24 лютого 2022 року та не пройшли ідентифікацію до 31 березня 2024 року, як того вимагала постанова Кабінету міністрів України від 5 листопада 2014 року № 637 (зі змінами). Алгоритм дій:
Територіальний орган Пенсійного фонду України ідентифікує особу заявника, фіксує місце і час її звернення, порівнює отримані дані з даними, що обробляються в базах даних ПФУ, з урахуванням даних Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб. На підставі відповідного рішення територіальний орган ПФУ відновлює виплату пенсію.
Територіальні органи Пенсійного фонду України можуть провести ідентифікацію особи за допомогою відеоконференцзв’язку із дотриманням законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.