Деякі пенсіонери можуть отримати грошову допомогу в розмірі десяти пенсій - подробиці від ПФУ

Працівники закладів та установ охорони здоров’я мають право на виплату грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій

Пенсійний фонд
Лікарі мають праву на грошову допомогу від ПФУ

До Пенсійного фонду звернувся чоловік 60 років, який має 42 роки страхового стажу, з яких 35 працював лікарем. Він запитує, чи має право на отримання грошової допомоги в розмірі десяти пенсій. Відповідь надав 16 липня ПФУ на своєму офіційному порталі.

Право на виплату грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій мають, зокрема, працівники закладів та установ охорони здоров’я, які:

  • до виходу на пенсію за віком не отримували будь-яку іншу пенсію (наприклад, за вислугу років);
  • на день досягнення пенсійного віку працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років;
  • мають страховий стаж на таких посадах: чоловіки – 35 років, жінки – 30 років.

"Якщо згідно з наявними у вас документами виконуються одночасно всі вищезазначені умови, то при призначенні пенсії за віком має бути виплачена така грошова допомога", - пояснили в Пенсійному фонді.

Там уточнили, що право на виплату грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій визначено пунктом 7.1 розділу XV “Прикінцеві положення“ Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“.

«До страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються в календарному обчислені періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, що передбачені, зокрема, постановою Кабінету Міністрів України», - додали у ПФУ.

Як обчислити заробітну плату для призначення пенсії, якщо втрачені документи?

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” для обчислення пенсії враховується заробітна плата за весь період страхового стажу починаючи з 01.07.2000. Якщо особа втратила документи, то механізм, який регулює призначення пенсії в такому разі – існує. Про це розповіли в Управлінні Пенсійного фонду Миколаївської області.

«Відповідно до статті 40 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” для обчислення пенсії враховується заробітна плата за весь період страхового стажу починаючи з 01.07.2000. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або за умови, якщо страховий стаж починаючи з 01.07.2000 становить менше ніж 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30.06.2000 незалежно від перерв», - пояснили фахівці.

Порядком визначення заробітної плати для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату затверджено постановою Кабінету Міністрів України. В документі визначено, що цей Порядок встановлює механізм визначення заробітної плати для призначення пенсії застрахованої особи. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube