Експерт розповів, чим небезпечне "дешеве" пальне на АЗС

Читать на русском

Експерт не рекомендує вірити в дива щодо "дешевого" пального

Читать на русском
Пальне
Куюн про "дешеве" пальне на деяких АЗС

Експерт не рекомендує вірити в дива щодо "дешевого" пального

Основні фактори низької вартості пального на автозаправних станціях, які торгують "дешевим" пальним – погана якість, недолив та несплата податків. «Дешеве» пальне вже не виглядає таким вже й дешевим. По факту воно коштує стільки ж або навіть дорожче ніж у відомих національних мережах. Про це йдеться у публікації директора консалтингової компанії А-95 Сергія Куюна. 

Він вказує, що розльоту цін на колонках у 10-15% ви не побачите ніде в Європі, де ціни можуть відрізнятись на 1-2 «євро-копійки». Виключення – «холодні» АЗС або станції самообслуговування, де ціна менша шляхом відсутності персоналу, але це до 2 грн/л на наші гроші, а не 7-8 грн.
"Чому ж в нас таке? Систематизуємо основні методи «оптимізації» вартості пального. Якщо стисло, то всі ці дива від відсутності належного технічного та податкового контролю з боку держави", - зазначає Куюн. 

Несплата податків, якість пального та недолив

"Я систематично показую податкове навантаження мережами АЗС. Правило одне — у мереж з мінімальними цінами на пальне мінімальне податкове навантаження й навпаки. Різниця у податках між "соціально орієнтованими" та "дорогими" АЗС в середньому 2 грн/л. Більшості клієнтів цей фактор пофіг, бо йдеться про власну кишеню. Хоча по факту у них непомітно забирають ці гроші з іншої кишені", - наголошує Куюн.

Другою причиною є якість пального. За словами Куюна, стосується переважно бензину, бо набадяжити дизпальне складно (хоча деякі примудряються відмітитись й тут, додаючи дизельну фракцію з міні-НПЗ).

"Лабораторні перевірки "соціального" бензину, які мені доводилось бачити останнім часом, свідчать про додавання 10−15% спиртів — легкої сполуки, яка збільшує не тільки обсяг продукту, але й розхід пального. У своїх розрахунках я оцінив перерозхід у скромні 7,5% (4 грн/л), хоча доводилось чути оцінки на рівні 10−12%. Вартість ремонту машини я не враховував, бо це індивідуально", - акцентує Куюн.

Ще однією причиною різних цін на АЗС є недолив. Скарг на це явище останнім часом стає все більше.

"Точкові заміри говорять про те, що найбільш часто й найбільш об’ємно недоливи практикуються на так званих "бочках". Воно й не дивно, адже це повністю нелегальні об’єкти, які ніхто не контролює. Свою непривабливість треба перекривати привабливою ціною, а тому пускаються вони у всі тяжкі. Сягають недоливи 2−3%, завдяки чому ціна "покращується" на 1−1,5 грн/л. Бочки та зачухані АЗС по посадках й у промзонах також мають змогу продавати дешевше шляхом відсутності інвестиційної складової, що фактично означає "економію" на безпеці цих апріорі не безпечних об’єктах", - розповідає Куюн.

За його словами, "дешеве" пальне не є вже таким й дешевим насправді. По факту воно коштує стільки ж або навіть дорожче ніж у відомих національних мережах. 

"Отже, якщо просумувати всі фактори "оптимізації", а фактично намахування держави та споживача, то "дешеве" пальне вже не виглядає таким вже й дешевим. По факту воно коштує стільки ж або навіть дорожче ніж у відомих національних мережах. Відповідно, "дороге" пальне не виглядає таким вже й дорогим. АЗС, які торгують "дешевим" пальним й фактично без класичної націнки, заробляють на недоливах та несплаті податків до 3,5 грн/л на дизелі та до 7,5 грн/л на бензині, який до того ж і бодяжать. Резюме: не рекомендую вірити в дива. Ці фокуси полягають або в обкраданні держави, або в обкраданні самого споживача. Але здебільшого — всіх одразу", - вважає Куюн.

Реальна вартість "дешевого" пального
Реальна вартість "дешевого" пального

Коли очікувати зниження цін на пальне в Україні 

27 травня Куюн у коментарі виданню Delo.ua говорив, що на наступному тижні дизель ще матиме потенціал до зниження. Крім цього може почати дешевшати бензин.

"Ринок досить стабільний. Ціна дизпалива потихеньку йде донизу, ми бачимо що там ще є потенціал до зниження на 1 грн/л. По бензину ціна поки що стоїть, але я сподіваюсь, що вона теж почне падати, оскільки світові ціни на це пальне теж йдуть донизу. Загалом є потенціал до зниження на 50 коп. /л", - заявляв Куюн. 

Таким чином на цьому тижні ціни на дизпаливо на АЗС можуть знизитись в межах 1 грн/л, а на бензин — на 50 коп./л. Разом з цим подальше ослаблення курсу гривні може нівелювати фактор падіння цін в ЄС та стримати зниження цін в гурті.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.