На гоночному треку в Абу-Дабі змагалися 8 команд повністю автономних болідів на перегонах A2RL, втім, поки що подолати більшу відстань їм було б важко через велику аварійність
В Абу-Дабі пройшли перші перегони повністю автономних болідів. Змагання під назвою A2RL відбулись на автодромі Yas Marina Circuit. "Фішкою" перегонів була не лише автономність: усі учасники змагань використовували однакові боліди Dallara Super Formula. Це зробило перегони, з одного боку, менш видовищними, а з іншого - подарувало кожній з команд рівні шанси.
За винятком Формули 1, Dallara Super Formula є одними з найшвидших формульних болідів молодших серій. Вони обладнаня 2,0-літровими чотирициліндровими двигунами з турбонаддувом, що видає 550 к.с., що працює в парі з шестиступеневою коробкою передач. Замість водія, болідами A2RL керує автономний стек. Він складається з 360-градусної камери, датчиків, комп’ютерів, та технології LiDAR, що допомагає "бачити" трасу та обирати оптимальну траекторію.
Оскільки апаратне забезпечення було ідентичним для всіх конкурентів, важливим аспектом стало програмне забезпечення для цього обладнання, яке команди створювали самостійно. І тут змагалися вже команди автоспортивних інженерів та програмістів - з ОАЕ, Китаю, Сінгапуру, Німеччини, Угорщини, Італії та США.
Всього в змаганнях брало участь 8 команд. За регламентом, кваліфікуватись на перегони могли лише 4 з них. Головний приз - 2,25 млн доларів. Дистанція заїзду становила всього 8 кіл, і це небагато (перегони Формули 1 в Абу-Дабі мають дистанцію в 58 кіл), втім, навіть ці кола автономні боліди не проїхали без пригод.
На четвертому колі лідируючий болід Polimove вилетів з траси. Другим йшов болід німецької команди TUM. Йому вдалось оминути перешкоду на трасі, а от інші боліди не встигли піднятись на одну позицію вище, адже дирекція вивісила жовтий прапор, а система автономного керування була налаштована так, що забороняє учасникам обгін, коли є небезпека на трасі.
У підсумку переможцем перших автономних перегонів у світі стала команда TUM. Чи сподобалися такі перегони глядачам - питання цікаве. Більшість з них залишили все ж незадоволені коментарі: називали змагання "нудними" й "нецікавими". Втім, були й ті, кому ідея сподобалася.
В будь-якому разі серія автономних перегонів лише починає свій розвиток, а тому в перспективі вона може стати такою ж привабливою для фанатів автоспорту, як Формула 1, ралі, MotoGP, перегони на витривалість, чи дрифт.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що 2024 року Формула 1 вперше за п'ять років повертається до Китаю. Етап на трасі поблизу Шанхаю стане п'ятим уїк-ендом поточного сезону - він ще до початку заїздів приніс сюрпризи учасникам чемпіонату світу. Під час нещодавньої прогулянки спортсмени з'ясували, що незвичний колір покриття треку пов'язаний з тим, що організатори етапу "пофарбували" асфальт.
Також ми розповідали про те, що за перший квартал 2024 року українці витратили на купівлю нових автівок колосальну суму, найбільшу за останні 6 років. Йдеться про майже 25 млрд грн - це більше, ніж навіть у довоєнні роки. Фахівці пов'язують це з двома чинниками: по-перше, відкладеним попитом на автівки (хотіли купити, але весь час відкладали "на потім"), а по-друге, з трендом на купівлю дорожчих преміальних автівок.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.