ФОП припиняє діяльність: як правильно подати податкову декларацію

Читать на русском

Експерти пояснили, як отримати довідку про доходи після закриття ФОП

Читать на русском
Як діяти після закриття ФОП
Підприємці

Експерти пояснили, як отримати довідку про доходи після закриття ФОП

Після того, як громадянин припиняє діяльність як Фізична особа-підприємець, йому потрібно отримати довідку про доходи, які він отримав як ФОП. Для цього потрібно подати податкову декларацію до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси. Експерти пояснили, що підприємці можуть отримати довідки за весь період діяльності. 

Як передає Судово-Юридична Газета, фізичні особи-підприємці та фізичні особи, щодо яких внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про припинення підприємницької діяльності як фізичних осіб-підприємців можуть отримати за письмовим зверненням. Для цього потрібно звертатися до Державної податкової служби за місцем податкової адреси. При цьому Податковий кодекс передбачає, що платник податків зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України.   

Це значить, що платник податків повинен подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Таким чином, підприємець у випадку закриття ФОП може отримати довідку щодо отриманих доходів від здійснення ними підприємницької діяльності на підставі декларації про майновий стан і доходи платниками на загальній системі оподаткування та/або декларації платника єдиного податку підприємцями на спрощеній системі оподаткування.   

При цьому важливо, що ФОП на загальній системі оподаткування для отримання такої довідки до декларації плвинні додати відповідну заяву. Фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку для отримання довідки про доходи подають заяву до контролюючого органу в довільній формі, зауважили експерти. 

Які правила для мобілізованих ФОП?

У Державній податковій службі раніше поясняли, що мобілізованих ФОП в Україні звільнено від нарахування і сплати ПДФО та єдиного податку, а також від подання звітності. Це стосується всіх підприємців та громадян, які провадять незалежну професійну діяльність, і діє весь період їх військової служби і не залежить від наявності найманих працівників, форми оподаткування, а також групи і ставки єдиного податку.   

Для отримання звільнення від цих податків треба подавати  податкову службу за місцем реєстрації ФОПа заяву і копію військового квитка або іншого документу з центру комплектування, в якому зазначені відомості про мобілізацію. Зробити це можна або одразу по мобілізації, або протягом 10 днів після демобілізації (лікування/реабілітації).

Політолог Володимир Фесенко розкриває, чому новий законопроєкт не слід називати «скандальним» та чому важливо уникати таврування. Розмова про значущість мобілізації та можливі наслідки в разі невтілення цього закону. Приєднуйтеся до перегляду для глибшого розуміння.

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.