Безоплатні тарифи не убезпечили оператора від відтоку клієнтів
Компанія Veon, якій належить український оператор «Київстар» назвала попередню суму збитків оператора від хакерської атаки. Йдеться про відмову компанії від чергової місячної плати для абонентів. Чи критична для оператора втрата понад 3,5 млрд грн?
«Київстар» скасував платежі 21 грудня 2023-го, за дев’ять днів після хакерської атаки. У компанії прогнозують, що компенсації можуть знизити річний дохід Veon. Про це пише Forbes.
«Фактично «Київстар» місяць працював безкоштовно», – констатує керуючий партнер консалтингової компанії E&C, що консультує телеком ринок, Анатолій Фроленков.
Проте, безоплатні тарифи не убезпечили оператора від відтоку клієнтів. Протягом двох днів з моменту кібератаки lifecell та Vodafone спостерігали активне збільшення SIM-карт. Втрата понад 10% виторгу є суттєвою, проте не настільки великою, аби добити оператора каже Фроленков з E&C.
«Я б не назвав це збитками. Скоріше, це інвестиції в бренд та позитивні комунікації», – каже медіаексперт та колишній член правління Інтернет асоціації України (ІнАУ) Олександр Глущенко.
Щодо відтоку клієнтів, то у мобільних операторів «Vodafone Україна» та lifecell сплеск продажів SIM-карт припав на перші два дні атаки на «Київстар» – 12-13 грудня, повідомили в пресслужбах обох компаній.
«Найпоширеніший спосіб використання – додаткова картка», – йдеться у відповіді пресслужби Vodafone.
Частина абонентів, які вирішили змінити оператора та хотіли перенести номер не могли скористатися цією опцією, оскільки вона не працювала до 2 січня 2024-го через пошкодження систем «Київстару», зазначають у пресслужбі Vodafone. lifecell зафіксував близько 50 000 абонентів «Київстару», які безуспішно намагались змінити оператора.
Помітні втрати серед абонентів скоріше очікують на «Київстар» радше у сегменті фіксованого інтернету та в B2B, каже Фроленков.
«Серед тих, хто вже був чимось незадоволений. Але це також не великі цифри в масштабах компанії», - сказав він.
На повне відновлення інфраструктури оператора інженерам «Київстару» потрібно декілька місяців, вважає Глущенко. Цілком можливо, що далі компанії доведеться поміняти політику доступів до систем оператора, зміцнити інформаційну та кібербезпеку, каже Фроленков.
«Це довго, але клієнти цього швидше за все не відчують», – додав він.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.