Малий та середній бізнес очікує на катастрофу з наймом через мобілізацію, дефіцит місцевих кадрів зробив реальною трудову міграцію до України
Пошук кваліфікованих робітників є проблемою для 58% компаній. У травні 2024-го кількість вакансій на Work.ua зросла до 113 016 та другий місяць поспіль перевищує показник перед вторгненням, свідчать дані платформи. Про це 17 червня пише Forbes.
Пошук співробітників став для бізнесу лотереєю, особливо якщо посада передбачає регулярні відрядження по Україні.
«100% чоловіків-кандидатів цікавляться, чи пропонує працедавець бронювання або неофіційну роботу. За останнє півріччя час пошуку цільового кандидата зріс до 32 днів, тоді як у 2023-му займав до двох тижнів. Середньомісячна кількість виконаних замовлень з найму працівників скоротилася вдвічі», - каже спеціалістка з підтримки клієнтів рекрутингової агенції «Допомога» Яна Мартинюк.
У травні 2024-го кількість вакансій на Work.ua зросла до 113 016 та другий місяць поспіль перевищує показник перед вторгненням, свідчать дані платформи. Конкуренція за робоче місце встановила антирекорд із січня 2021 року – менше 10 відгуків на вакансію.
«Складно знаходити людей, готових виїздити на монтажні роботи. Нових кандидатів для компанії шукає власний рекрутер, 10% вакансій – агенція на аутсорсі. Вартість найму зросла з 7000 грн до 9000 грн за вакансію», - говорить керівниця відділу маркетингу компанії «Ваговимірювальні системи» Катерина Горбаненко.
Бутік-кав’ярня та інтернет-магазин Finik Family через мобілізацію втрачає потенційних кандидатів для фізичної роботи.
«На ринку праці стало менше чоловіків. Ми два місяці не можемо знайти водія-вантажника. Інколи відгукуються чоловіки 60+, проте ми розуміємо, що для них це може бути складно», – каже засновниця бізнесу Ілона Кочарян.
Бізнес зараз залучає на роботу чоловіків непризивного віку, жінок та повертає демобілізованих працівників. На частину вакансій відгукуються внутрішні переселенці. Категорії, що не підлягають мобілізації, можуть складати до 60% штату.
Finik Family змістила фокус у вакансіях обслуговування на молодь 18–22 років. Ілона Кочарян вклала близько $500 у травні в рекрутинг через публікації в Telegram-каналах і таргетовану рекламу в Instagram. Завдяки цьому вдалося затвердити на посаду продавців-барист, але на їх пошук знадобилося близько двох місяців, каже вона.
В таргет на постійній основі почали вкладатися в онлайн-магазині взуття SEZON.
«Через це загальні витрати на найм однієї людини зросли з 15 000–25 000 грн до 50 000 грн», - говорить HR компанії Христина Калинюк.
Дефіцит місцевих кадрів зробив реальною трудову міграцію до України. За період повномасштабної війни агенція міжнародного рекрутингу WorkMasters залучила в Україну близько 100 мігрантів із різних країн на роботу в будівництві, виробництві та інших сферах, розповідає співзасновник і СЕО агенції Дмитро Пашко.
Вирішити питання з кадрами у виробництві допомагають галузеві кооперації. Наприклад, постачальники меблів почали об’єднуватись та ділити між собою окремі етапи виробництва. На сьогодні в Україні сформувались понад 12 таких кластерів, з яких зареєстровані лише Львівський та Рівненський.
Ситуація погіршиться в найближчому майбутньому, очікують в бізнес-структурах. Основні причини – складність у бронюванні співробітників, значні штрафи за неофіційне працевлаштування та зниження рентабельності.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.