На Київщині подружжя сплачувало рахунки, але ДТЕК відключив їхню квартиру від світла через борг 3 703 гривень - що вирішив суд

У ДТЕК вказують, що підставою для припинення електропостачання до квартири позивачів стала наявність заборгованості за спожиту електроенергію в розмірі 3 703 гривень

ДТЕК
Попри сплачені рахунки ДТЕК відключив квартиру подружжя з Київщини від світла через борг

Подружжю відключили квартиру від світла через нібито заборгованість у розмірі 3 703 гривень. Вони запевняють, що сплачують рахунки регулярно, а тому просять ДТЕК відновити енергопостачання. Про це йдеться у рішенні Миронівського районного суду Київської області, опублікованому 21 грудня 2022 року.

15 вересня 2021 року ДТЕК відключив від електропостачання квартиру, що належить чоловіку та жінці. Вони справно сплачували комунальні послуги за електроенергію та на момент припинення електропостачання не мали заборгованості. Після подання позову до суду, 14 жовтня 2021 року, у поштовій скриньці громадяни знайшли акт збереження пломб вузла обліку № 322172 від 15 вересня 2021 року та корінець наряду від 14 вересня 2021 року.

"Підставою для припинення електропостачання до квартири позивачів стала наявність заборгованості за спожиту електроенергію в розмірі 3 703 гривень. У зв'язку з чим, відповідач, керуючись правом тимчасового припинення електропостачання, передбаченим підпунктом 6 пункту 5.1.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії та абзацу 12 підпункту «з» пункту 11.5.2, 11.5.13 Кодексу систем розподілу, 15 вересня 2021 року припинив енергопостачання позивачам з одночасним фіксуванням показів приладу обліку", - заявили у ДТЕК.

Суд з'ясував, що підставою для припинення електропостачання до квартири позивачів стала наявність заборгованості з оплати саме за спожиту електроенергію відповідно до умов договору з електропостачальником, а не наявність заборгованості за послуги розподілу. В цьому випадку припинення електропостачання повинне було б відбутися електропостачальником у визначеному пунктом 7.5. ПРРЕЕ порядку за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення, а не за 5 робочих днів. Таким чином, навіть якщо таке попередження і було направлене 30 серпня 2021 року рекомендованим листом, як стверджує представник відповідача, то очікуваною датою отримання його поштовим відділенням зв'язку є 3 вересня 2021 року. Десять робочих днів після вказаної дати спливають 17 вересня 2021 року. Відтак, заходи з припинення електропостачання мали б відбутися не раніше ніж 17 вересня 2021 року.

Що вирішив суд? 

Суд частково задовольнив позов подружжя. Приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські регіональні електромережі» зобов'язали протягом трьох днів з дати набрання рішенням законної сили відновити електропостачання квартири власним коштом. Крім того, з компанії на їхню користь стягнуть компенсацію у розмірі 8 тисяч гривень. 

"Відповідачем припинення електропостачання відбулося з порушенням порядку, визначеного Кодексом систем розподілу та ПРРЕЕ, такі дії є неправомірними. Оскільки вони призвели до порушення прав позивачів, відповідно поновлення такого права має відбутися шляхом відновлення становища, яке існувало до порушення, а саме шляхом зобов'язання відповідача відновити електропостачання до квартири позивачів у строки, визначені для відновлення електропостачання Кодексом систем розподілу", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube