Приїхали: податки на автогаз в Україні будуть найбільшими серед усіх країн ЄС

Читать на русском

Фахівці стверджують, що сталася помилка, і якщо Верховна Рада підтримає пропозицію уряду про підняття податків на автогаз у 5 разів, Україна стане країною з найвищим податком на цей вид палива у Європі

Читать на русском
Податки на автогаз в Україні будуть найбільшими серед усіх країн ЄС
Запропоновані Кабміном ставки податку не мають системного прорахунку та не відповідають пропозиціям ЄС, кажуть фахівці

Фахівці стверджують, що сталася помилка, і якщо Верховна Рада підтримає пропозицію уряду про підняття податків на автогаз у 5 разів, Україна стане країною з найвищим податком на цей вид палива у Європі

Уряд пропонує збільшити податки на автогаз у п’ять разів. Цей крок, як повідомляв Інформатор, нібито є рекомендацією ЄС щодо наближення законодавства країни до європейського у частині акцизного податку. Втім, аналітики порахували, що, якщо Верховна Рада підтримає таку пропозицію, податок на автогаз в Україні буде чи не найвищим серед країн ЄС.

Розрахунки зробили аналітики консалтингової компанії НафтоРинок. Вони проаналізували поточні акцизи на пальне в Європі та прийшли до висновку, що запропоновані Кабміном ставки податку не мають системного прорахунку та не відповідають пропозиціям ЄС, а отже потребують корегування.

"Вочевидь, сталась помилка, яку потрібно виправити перед голосуванням в парламенті. Урядовці взяли середній показник на бензини та дизпальне, а от ставка акцизу на LPG пропонується встановити найвищу в Європі (більше існує тільки в Данії - €300,0 за 1000 л), а базове співвідношення акцизів газу та бензину в Україні у 2028 може очолити антирейтинг в Європі – 77% при поточному середньому показнику серед усіх країн ЄС – 23%", - говорить аналітик НафтоРинку Олександр Сіренко.

За розрахунками НафтоРинку, директива 2003/96/ЄС передбачає співвідношення мінімальних акцизів на бензин та газ на рівні 18,63% при поточних в Україні 24,36%. Крім того, згадана директива дозволяє повне або часткове звільнення від оподаткування більш екологічних видів енергоресурсів, автомобільного природного газу, LPG та інші. Тобто, акциз на газ має, навпаки, стати меншим, а не рости в 5 разів. Що, своєю чергою, за словами Сіренка, матиме негативні наслідки для ринку пального.

"На відміну від бензину ринок LPG через війну постраждав найбільше, втративши в обсягах 40-50%: більшість споживачів автогазу евакуйовані за кордон або воюють. Зростання цін відіб’є бажання встановлювати ГБО, відповідно, не буде розвитку ринку LPG. Але найбільший удар прийдеться по балонному газу. Плюс шість гривень на літрі, які пропонує Уряд вже через місяць, зупинять всі проекти поставок скрапленого газу в балонах в деокуповані регіони та не газифіковані області", - впевнений аналітик.

Здорожчала "Зелена картка", а послуги Експертної служби від МВС можуть впасти у ціні

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що МВС пропонує зменшити вартість послуги з нанесення спеціальних індивідуальних та дублюючих ідентифікаційних номерів транспортних засобів. Відповідна пропозиція міститься у проєкті постанови, що днями оприлюднило міністерство. В документі встановлюються розміри плати за надання послуг, у т.ч. - підрозділами Експертної служби.

Також ми розповідали, що тарифи на договори міжнародного страхування "Зелена картка" знову зросли. Усі страхові оператори, що входять в асоціацію "Моторне (транспортне) страхове бюро України", вже оформлюють їх за новими ставками з 20 травня. У МТСБУ підкреслюють, що тарифи є єдиними для всіх страховиків-повних членів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.