Що робити у разі втрати паспорта: поради юриста

Юрист пояснив, що робити, якщо паспорт було втрачено, куди звертатися за відновленням документа

Як відновити паспорт, якщо документ було втрачено
Паспорт

У випадку, якщо в громадянина вкрали паспорт або він загубив документ, потрібно терміново звертатися до найближчого підрозділу Державної міграційної служби України. Адже без цього документа українці можуть втрачати доступ до соціальних виплат та інших важливих послуг. Юрист пояснив, що робити в таких випадках, щоб відновити документ

Як передає Факти, юрист Ростислав Кравець, при втраті паспорта потрібно одразу звертатися до Національної поліції України. Це допоможе надалі оскаржити будь-які угоди, які зловмисники можуть укласти з вашим втраченим паспортом, та захистити свої банківські рахунки. Адже правоохоронці внесуть ваш документ в Реєстр втрачених паспортів. Після цього потрібно:

  • звернутися до найближчого підрозділу ДМС України (незалежно від місця реєстрації);
  • подати відповідну заяву про втрату паспорта;
  • Також заяву можна подати у будь-якому центрі надання адмінпослуг (ЦНАП), але за умови, що там є технічна можливість оформлення біометричних документів, або Паспортному сервісі.

У паспортному сервісі фахівці видадуть тимчасове посвідчення. Далі потрібно звертатися до підрозділу ДМС України та подати пакет документів:

  • копію втраченого паспорта (за наявності);
  • свідоцтво про народження;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);
  • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;
  • довідку про реєстрацію місця проживання;
  • свідоцтво про шлюб (за наявності);
  • водійське посвідчення (за наявності);
  • закордонний паспорт громадянина України (за наявності).

Процедура відновлення документа може тривати до 2 місяців. Це залежить від того, де громадянин України отримував свій паспорт: на підконтрольній чи непідконтрольній Україні території.

Як оформити біометричний паспорт ВПО з Криму, Донеччини і Луганщини

Особам з тимчасово окупованих територій для отримання біометричного паспорта в Україні потрібно пройти ідентифікацію. За результатами ідентифікації приймається рішення щодо оформлення документа або про відмову в його оформленні. Документи потрібно подавати до будь-якого підрозділу міграційної служби, незалежно від реєстрації місця проживання. Подати документи на оформлення першого ID-паспорта можуть, зокрема:

  • Особи, зареєстровані як ВПО, подають документи відповідно до місця фактичного проживання, зазначеного у довідці ВПО;
  • Особи, зареєстровані на території Криму – до будь-якого підрозділу ДМС за місцем фактичного перебування;
  • Особи, зареєстровані в ОРДЛО, які не мають довідки про реєстрацію ВПО – до будь-якого підрозділу ДМС на території відповідної області, де зареєстровано особу.

В тому випадку, якщо заявник подав до оформлення паспорт зразка 1994 року, виданий на окупованих російсько-терористичними військами територіях, та не має чинного паспорта для виїзду за кордон, оформленого засобами Реєстру, ідентифікація особи буде здійснюватися шляхом направлення запитів з метою отримання інформації, відтак процедура ідентифікації може тривати до двох місяців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube