Що треба знати про ідентифікацію пенсіонерів: відповіді на найпоширеніші питання

В Мінсоцполітики дали відповіді на найпоширеніші питання щодо ідентифікації пенсіонерів

Пенсія, ідентифікація
Ідентифікація стосується всіх отримувачів пенсій та соціальних виплат

Ідентифікація – це процедура встановлення особи одержувача пенсії. Ця норма є загальноприйнятою міжнародною практикою. Навіщо її проходити і як це зробити, розповіли 24 травня на урядовому порталі.

Кому і навіщо потрібно проходити ідентифікацію в Пенсійному фонді України?

Ця норма є загальноприйнятою міжнародною практикою. В Україні вона діє на постійній основі та стосується всіх отримувачів пенсій та соціальних виплат. Мета ідентифікації – перевірити, чи дійсно кошти від держави отримує саме та особа, якій вони були призначені.

"Абсолютна більшість українських пенсіонерів і отримувачів соціальних виплат не зважали на дію цієї норми, оскільки зазвичай проходили фізичну ідентифікацію в спосіб, який не привертав уваги. Наприклад, особисто звертаючись до банку за отриманням нової пластикової картки. Або ж ідентифікацію на практиці здійснював листоноша, вручаючи пенсію", - пояснили в Мінсоцполітики.

Для окремої категорії громадян норма проходження фізичної ідентифікації останні 3 роки не застосовувалась. Протягом трьох останніх років виплата пенсій пенсіонерам, які стали ВПО до 24 лютого 2022 р., здійснювалася без проходження фізичної ідентифікації, з моменту введення в Україні карантину у зв‘язку з Covid-19. Наразі ця вимога відновлена і для них. Для інших вона діяла весь час.

Як часто треба проходити ідентифікацію і які документи треба мати для проходження ідентифікації? 

Ідентифікацію треба проходити кожні 6 місяців. При особистому зверненні треба мати із собою

  • документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України або закордонний)
  • платіжну картку, на яку надходить пенсія (при ідентифікації АТ “Ощадбанк”)
  • пенсійне посвідчення

При віддаленій ідентифікації

  • авторизація здійснюється людиною в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України
    за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID"). Якщо у вас ще немає такого підпису, створити його можна в декілька кліків, інструкція – за посиланням;
  • під час відеоідентифікації треба мати при собі документ, що посвідчує вашу особу як отримувача виплати або як законного представника/помічника отримувача виплати, у випадку дитини – свідоцтво про народження дитини.

Під час відеоідентифікації працівник Фонду

  • звіряє особу одержувача з фото, яке містить документ, що посвідчує особу власника;
  • або звіряє особу законного представника/помічника з документом, що підтверджує його повноваження.

Відеофіксація проводиться таким чином, щоб відеозображення давали змогу однозначно розпізнати одержувача/законного представника/помічника та деталі ідентифікаційного документа (зокрема фото, ідентифікаційні дані, що містятьсяв ідентифікаційному документі).

Як пройти ідентифікацію по відеозв'язку?

Для цього:

1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
2. Натисніть на вкладку «Ідентифікація у режимі відеоконференцзв’язку» у верхній частині екрана.
3. На екрані з’явиться форма. Заповніть усі поля, позначені зірочкою:

  • введіть особисті дані й дані документу, що посвідчує особу;
  • вкажіть адресу електронної пошти та номер телефону (для отримання зворотного контакту від фахівців Пенсійного фонду);
  • оберіть спосіб проведення відеоідентифікації через один із запропонованих додатків: Google Meet, Signal, Skype, Telegram, Viber, WhatsApp, Zoom;
  • якщо ви потребуєте перекладу жестовою мовою чи фізичного супроводу персонального помічника/асистента, вкажіть це;

4. Дайте згоду на передачу особистих даних та натисніть «Подати заяву».
Відеоідентифікація відбудеться в проміжку – не раніше ніж за 10 робочих і не пізніше ніж 30 календарних днів з дати подання заяви. Для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації з вами зв’яжеться працівник Пенсійного фонду України.

Як пройти ідентифікацію за кордоном?

Це можна зробити, звернувшись до закордонної дипломатичної установи України за отриманням документу про посвідчення факту, що особа є живою. Потім отриманий документ, разом із письмовою заявою про продовження виплати пенсії (вона пишеться в довільній формі) треба надіслати поштовим відправленням територіальному органу Пенсійного фонду за місцем перебування на обліку.

Також заяву можна подати через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду. Але відвідування дипломатичної установи НЕ є обов'язковим, можна пройти ідентифікацію за допомогою цифрових інструментів. Зокрема,

  • можна авторизуватися на Порталі електронних послуг ПФУ за допомогою Дія.Підпис;
  • або пройти ідентифікацію за допомогою відеоконференцзв’язку з працівниками органів Пенсійного фонду. Записатися на проходження відеоідентифікації можна через вебпортал ПФУ.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube