Скільки часу є у роботодавців для оцифрування трудових книжок і для чого це потрібно, пояснили в Держпраці

Сучасна система дає змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж

Пенсійний фонд
У роботодавців ще є час для оцифрування трудових книжок

Електронні трудові книжки - це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов'язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів. Скільки часу є в українських роботодавців на оцифрування паперових трудових книжок?

Наразі кожен роботодавець зобов'язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Зокрема, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.

Спираючись на Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX відомості про трудову діяльність до Державного реєстру через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо), вносять працівник і роботодавець обов'язково накладаючи кваліфікований електронний підпис.

«За законом у працівників і роботодавців є п'ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку ПФУ та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування буде сформовано кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія стане непотрібною. Проте працівник зможе її зберігати або вести паралельно з електронною версією, якщо цього забажає», - пояснюють у Східному міжрегіональному управлінні Державної служби України з питань праці.

Там також зауважують, що сучасна система дає змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому - автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.

В ПФУ розповіли, як трудову книжку можна оцифрувати самостійно

Для самостійного оцифрування трудової книжки треба  зайти до власного кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. А щоб зайти до кабінету, необхідно авторизуватися одним із таких способів:

  • за кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
  • за логіном і паролем;
  • за допомогою Дія.Підпис.

Далі у відповідному меню зліва «Комунікації з ПФУ» обрати:

  • графу «Відомості про трудові відносини»;
  • після цього на екрані з’явиться повідомлення, в якому викладені вимоги до скан-копій трудової книжки, які можна завантажити;
  • на наступній сторінці необхідно заповнити інформацію про трудову діяльність (якщо вона не «підтягнулася» автоматично) та надати згоду на обробку персональних даних;
  • нижче на сторінці слід натиснути кнопку «скан-копії документів» і підвантажити на портал зроблені заздалегідь скан-копії трудової книжки;
  • після підвантаження необхідно затвердити за допомогою електронного цифрового підпису відповідні зміни і очікувати перевірки Пенсійним фондом України.

У результаті паперова трудова книжка буде збережена на порталі Пенсійного фонду України в електронному вигляді.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube