Трейдери б'ють на сполох через ризик припинення постачання дизпального зі Словаччини - є загроза дефіциту пального в Україні

Паливо з Угорщини й Словаччини поки що продовжує надходити на український ринок

Пальне
Зменшення або припинення постачань дизельного пального зі Словаччини має ненульову ймовірність, проте дефіцит Україні не загрожує

Існує можливість припинення постачань дизельного пального зі Словаччини. Трейдери вважають, що значного впливу на забезпечення українського ринку палива можливе скорочення не чинитиме. Про це йдеться у матеріалі видання Enkorr, опублікованому 24 липня.

Вказується, що паливо з Угорщини й Словаччини поки що продовжує надходити на український ринок. Минулого тижня компанії розмитнили 6 тисяч тонн дизелю.

"Сигналів про припинення постачань поки що не було, проте така ймовірність існує, - зазначив один із великих імпортерів дизпального з Угорщини.

З Угорщини й Словаччини в Україну постачається паливо, яке вироблене з неросійської нафти. Припинення прокачування сировини з «Лукойлу» суттєво зменшує можливості Угорщини й Словаччини виробляти нафтопродукти.

"Якщо в Словаччині виникне дефіцит палива, то вибір, який ринок наповнювати в першу чергу, український чи внутрішній, очевидний. Постачання, швидше за все, до нуля не впадуть, але можуть суттєво зменшитися", - додає один із трейдерів.

Компанія MOL входить у перший десяток постачальників дизпального на український ринок. У першому півріччі в Україну відвантажили 260,7 тисячі тонн продукту, що становить 8% від загального обсягу імпорту. Трейдери вважають, що значного впливу на забезпечення українського ринку палива можливе скорочення або припинення постачань зі Словаччини не чинитиме.

"Є потужні канали залізничних постачань із Польщі й Литви. На півдні також достатньо продукту й логістичних можливостей", — вказав один із трейдерів.

Погрози щодо припинення постачань дизпального в Україну 

Україна припинила прокачування нафти російської компанії «Лукойл» через нафтопровід «дружба» на адресу нафтопереробних заводів (НПЗ) MOL, розташованих в Угорщині й Словаччині. Щорічно на угорський завод у Сазхалобаті надходило близько 2 мільйонів тонн нафти від «Лукойлу», а на Slovnaft у Братиславі — 2,5 мільйона тонн. Тобто йдеться про 40% обсягів постачань сировини на заводи MOL. Найбільшого удару зазнає словацький завод компанії, адже частка лукойлівської нафти в її переробленні становила 45%. На цьому тлі прем'єр-міністр Словаччини Роберт Фіцо попередив, що санкції проти «Лукойлу» можуть призвести до припинення постачань дизпального в Україну.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube