Укрзалізниця заявила про ризик повної зупинки через позов ДТЕК

Суд зобов’язав перевізника повернутись до тарифів 2019 року на перевезення вугілля та руди, що, на думку Укрзалізниці призведе до таких збитків, що робота компанії стане неможливою

Укрзалізниця проти ДТЕК
Укрзалізниця проти ДТЕК

Укрзалізниця та Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури 13 серпня подали апеляційні скарги на рішення суду першої інстанції щодо скасування наказу про індексацію тарифів на вантажні перевезення із січня 2022 року, прийнятого за позовом "ДТЕК Західенерго", що входить холдингу ДТЕК Ріната Ахметова. Про це йдеться в повідомленні перевізника.

“Вважаємо таке рішення суду безпідставним, таким, що суперечить принципам розподілу владних повноважень, загрожує економіці та обороноздатності країни. Зміна тарифів на вантажні залізничні перевезення відноситься виключно до компетенції Мінінфраструктури, а не суду. Товариство вважає таке рішення безпідставним та необґрунтованим, адже суд під час розгляду справи вийшов за межі своїх повноважень та оцінював доцільність зміни вартості тарифів, а не відповідність такого рішення органу державної влади актам вищої юридичної сили, дотримання процедури його розгляду, ухвалення та набрання чинності”, - йдеться в заяві Укрзалізниці.

Як зазначає перевізник, такими діями приватні компанії, що входять до великої промислової групи, за допомогою судів намагається знизити тарифи до рівня 2019 року, що може призвести до банкрутства та зупинення діяльності Укрзалізниці, спричинити катастрофічні наслідки та завдати нищівного удару по обороноздатності та економіці України.

На думку Укрзалізниці, у разі скасування наказів про зміну тарифів на вантажні перевезення, Укрзалізниця на фоні зростання вартості енергоресурсів та збільшення частки перевезень збиткових вантажів у 2024-2025 роках отримає 48-67 млрд грн збитків. За таких умов перевізник взагалі не зможе здійснювати операційну діяльність, виконувати свої грошові зобов’язання, виплачувати заробітну плату працівникам та здійснювати будь-які перевезення.

11 липня 2024 року Київський окружний адміністративний суд визнав протиправним та нечинним наказ Міністерства інфраструктури України від 19.10.2021 № 586 «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом». Ще дві подібні справи розглядаються іншими судами адміністративної юрисдикції. Згідно з Судовим реєстром, з відповідним позовом до суду звернулася компанія "ДТЕК Західенерго", що входить холдингу ДТЕК Ріната Ахметова. За даними Укрзалізниці, ще дві подібні справи розглядаються іншими судами адміністративної юрисдикції.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube