В Україні запрацювала гаряча лінія "Школа офлайн"

Гарячу лінію створено для батьків, школярів, освітніх управлінців, вчителів, керівників департаментів освіти, представників органів місцевого самоврядування та громадських організацій

Гаряча лінія
МОН запустило гарячу лінію «Школа офлайн», яка інформує щодо освітньої політики для повернення учнів до очного навчання

В Україні запустили нову гарячу лінію «Школа офлайн». Її мета полягає в інформуванні щодо освітньої політики для повернення учнів до очного навчання. Про це 31 липня повідомили у Міністерстві освіти і науки України

Гарячу лінію створено для батьків, школярів, освітніх управлінців, вчителів, керівників департаментів освіти, представників органів місцевого самоврядування та громадських організацій. Про що ви зможете дізнатись:

  • форми здобуття освіти в новому навчальному році (очна, змішана і дистанційна),
  • особливості навчання дітей, переміщених унаслідок російської агресії,
  • організація навчання для дітей, які перебувають за кордоном,
  • функціонування мережі дистанційних шкіл,
  • навчання учнів на тимчасово окупованих територіях,
  • можливості для вчителів дистанційних шкіл.

Як скористатися гарячою лінією

  1. Телефонуйте 1545 з мобільного або стаціонарного телефона,
  2. У голосовому меню оберіть кнопку 5,
  3. Під'єднайтеся до оператора та озвучте запит.
МОН запускає гарячу лінію «Школа офлайн»
МОН запускає гарячу лінію «Школа офлайн»

Коли працює:

  • понеділок — четвер: з 09:00 до 17:00,
  • п'ятниця: з 09:00 до 16:00.

Розклад автоматично озвучується в голосовому меню. Більше інформації про комплексну політику «Школа офлайн» та заплановані зміни в школах читайте на спеціальному вебсайті від МОН, де регулярно публікують корисні матеріали.

"Запуск гарячої лінії «Школа офлайн» є важливим кроком у забезпеченні прозорості освітньої політики та підтримки всіх учасників освітнього процесу в період переходу до очного навчання", - заявили у МОН. 

Про проєкт "Школа офлайн"

«Школа офлайн» — комплексна політика міністерства освіти і науки України, яка реалізується у співпраці з профільним віцепрем’єр-міністром Михайлом Федоровим. Її мета — повернути дітей до безпечного очного навчання, а там, де це неможливо, — створити умови для якісної та ефективної дистанційної освіти.

«Наша місія у трансформації освіти — побудувати систему, здатну формувати професійних та щасливих людей для нової інноваційної економіки. Громадян, спроможних захистити себе та свій дім від будь-яких загроз. Україна зазнала значних освітніх втрат, і ключова передумова для підвищення якості освіти — доступ дітей до безпечного очного навчання. Саме тому ми впроваджуємо комплексну політику «Школа офлайн», ціль якої повернути приблизно 300 тисяч учнів за шкільні парти», — зазначав Федоров.

Наразі майже 1 мільйон дітей навчається онлайн: приблизно 600 тисяч в Україні, ще майже 400 тисяч за кордоном. Дистанційне навчання — один із найбільших викликів для держави. Дистанційна освіта не дає змоги дітям соціалізуватися й розвивати м’які навички. Під час знеструмлень учні не можуть навчатися або ж зовсім не мають потрібних для уроків гаджетів. Також один із найважливіших аспектів — безпека. Неможливо проконтролювати, щоб усі діти, які навчаються онлайн вдома, спускалися в укриття під час повітряних тривог. Саме тому впроваджують комплексну політику «Школа офлайн», яка надасть доступ до безпечної очної освіти, а також дозволить підвищити якість дистанційного навчання, якщо вихід офлайн неможливий. Під час формування політики врахували умови кожної дитини — переміщених унаслідок воєнних дій; тих, хто перебуває на тимчасово окупованих територіях; за кордоном; тих, хто має/не має доступу до очної або змішаної освіти. Також більше уваги надають учителям, щоб вони могли зосередитися на роботі з учнями однієї категорії без подвійного навантаження. Політика «Школи офлайн» містить п’ять основних компонентів, які враховують специфіку кожної категорії учнів та вчителів.

  • Інфраструктурні рішення: укриття + автобуси + девайси. Укриття. Цього року держава виділяє субвенцію 2,5 млрд грн на побудову укриттів у прифронтових областях. Кошти розподіляють через систему DREAM: кожна громада може подати заявку на платформі, щоб отримати кошти на укриття. Зараз 57 проєктів уже отримали фінансування. Проте потреби значно більші, адже треба побудувати ще 165 укриттів у 8 прифронтових та прикордонних областях. Автобуси. Там, де з безпекових причин неможливо побудувати укриття, громади закуповуватимуть автобуси, щоб підвозити дітей до безпечних місць для навчання. Уряд уже виділив 1 мільярд гривень на ці потреби. Девайси. Окреме завдання — девайси для учнів та вчителів, які не можуть повернутися до очного навчання. Їхню потребу визначать на початку навчального року. Детальніше — на інфографіці.
  • Навчання за місцем перебування дитини. Діти, які були вимушені змінити місце проживання через дії країни-агресора, мають змогу навчатися в школі за місцем перебування. Це можливість соціалізуватися та інтегруватися до нової громади. Якщо ж школа за місцем проживання не має укриття чи вільних місць, то діти можуть продовжити навчатися дистанційно у своїй школі. Детальніше — на інфографіці.
  • Перегляд мережі дистанційних шкіл. Зараз дистанційно навчаються різні категорії учнів, які відрізняються за потребами та навчальними програмами. Зокрема, діти за кордоном вчаться за подвійною програмою, діти на ТОТ — без постійного доступу до інтернету, діти на прифронтових територіях — без доступу до очної освіти. Тож учитель не завжди може надавати увагу кожному учню та застосовувати неформальні підходи під час уроків. Щоб створити комфортніші умови для учнів і вчителів, змінюється мережа дистанційних шкіл. Відтепер мінімальна наповнюваність — 20 учнів у класі. Наявність щонайменше одного класу для всіх років навчання: з 1 до 9 або з 5 до 11 класу (або з 8 до 11 для ліцеїв). Детальніше — на інфографіці.
  • Навчання дітей на ТОТ. Для дітей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, вводять нові формати навчання. Зокрема, індивідуальний план навчання (педагогічний патронаж) або ж подальше навчання в дистанційному класі своєї школи, якщо безпекова ситуація дає змогу відвідувати заняття. Або ж разом з учителем перейти до іншого класу, якщо їхня школа тимчасово припиняє роботу. Для цього батьки мають написати заяву. Детальніше — на інфографіці.
  • Діти за кордоном. Діти за кордоном вчаться в місцевих школах і часто поєднують це з навчанням у рідному українському закладі. Відповідно — отримують подвійне навантаження. Щоб уникнути цього, впроваджується українознавчий компонент. Це скорочена освітня програма, яка дає змогу зменшити навчальне навантаження на учнів. Діти зможуть очно навчатися в країні перебування та водночас дистанційно вчити українознавчі предмети. Зокрема, українську мову та літературу, історію України, захист України, географію тощо. Окрім цього, предмети з іноземних шкіл перезараховуватимуть. Детальніше — на інфографіці.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube