Як українцям вносити дані про своє житло до Державного реєстру, і чому це важливо під час війни
Власникам нерухомості, зокрема житлових будинків, будівель, споруд, а також їх окремих частин, квартир, житлових та нежитлових приміщень, які набули право власності до 2004 року, рекомендують внести відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Експерти пояснили, куди для цього потрібно звертатися.
Як передає Радіо Трек, внесення даних до Державного реєстру щодо житла не має граничної дати. Це значить, що громадяни можуть зробити це в будь-який зручний час. Для цього власнику або уповноваженій особі (на підставі нотаріально посвідченої довіреності) потрібно звернутися до Центру надання адміністративних послуг. Адреси ЦНАПів у різних регіонах можна побачити за посиланням.
Для цього потрібно:
В Україні під час повномасштабної війни створили компенсаційний механізм єВідновлення, який передбачає отримання грошової компенсації на ремонт чи відбудову житла. Проте для того, щоб отримати таку компенсацію за пошкоджене житло, потрібно, щоб ця нерухомість була зареєстрована в Державному реєстрі речових прав.
За словами депутатки Олени Гуляк, Державний реєстр речових прав на нерухоме майно — це єдина державна інформаційна система, яка містить відомості про права людини на нерухоме майно. Вона пояснила, що в рамках єВідновлення обов’язковою умовою для подання заяви на отримання допомоги є наявність запису про право власності в Державному реєстрі речових прав. У випадку, якщо Дія не відображає інформацію про житло, то відправити заявку на компенсацію буде неможливо.
"Російські окупанти знищили та пошкодили велику кількість будинків українців. Станом на зараз, за попередніми оцінками, маємо 50 млн квадратних метрів пошкодженого та знищеного житла. Для розуміння: це щонайменше п’ять років плідної роботи з будівництвом житла довоєнними темпами", - додала депутатка.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.