АЗС активно пропонують своїм клієнтам знижки до 5 гривень за літр: з чим це пов’язано

Українцям надають серйозні знижки на бензин, п ричин кілька, і деякі з них не потішать

АЗС, пальне
На АЗС пропонують знижки на пальне

Вже з осені на українців чекатимуть нові акцизи на паливо, що може вплинути на зростання цін від 1,5 грн за літр бензину до 5 гривень на літрі автогазу. Проте зараз великі мережі АЗС активно пропонують своїм клієнтам знижки до 5 гривень за літр, що за середньої ціни на бензин у 55-60 гривень становить близько 10% ціни. Про це пише "Телеграф".

За словами експерта паливного ринку Сергія Куюна, зараз на паливному ринку спостерігається "перелив", тобто надлишок палива, що веде до боротьби за клієнта.

«Класичним маркетинговим ходом у цьому сенсі залишається хороша знижка, яку пропонують великі мережі», - додав він.

Також експерт пояснив, що на ринок через його "перегрівання" повернулися і методи нечесної конкуренції, які спостерігалися до 2022 року. Основна ознака махінацій – великий діапазон цін, що сягає 7-8 грн/л. За словами Сергія Куюна, нечисті на руку бізнесмени використовують такі прийоми:

  • несплата податків — лідери ринку у 2023-2024 роках платили 2,5 грн/л, тоді як так звані "дискаунтери" — 0,5-1 грн/л;
  • недолив — скарги на це стають масовими і становлять 2-3%, тобто фактично споживач переплачує 1,5-2 грн/л. Цей вид економії найбільше використовують "ноунейм АЗС" і бочки в лісопосадках та промзонах;
  • торгівля неякісним пальним — тут у зоні ризику переважно бензин, для нелегального виробництва якого потрібні багато компонентів і великий досвід. Основний ефект для споживача – підвищені витрати пального, на 7-8% або до 4 грн/л.

"Здебільшого "дешеві" мережі використовують не всі з названих інструментів, комбінуючи їх. Деякі з них обманюють державу, інші – споживачів. Хоча є особливо тяжкі випадки, коли страждають і перші, у другі одночасно", — підкреслив Куюн.

Засновник логістичної групи "Прайм" Дмитро Леушкін основною причиною таких знижок назвав падіння обсягів продажу палива в Україні приблизно на 10-15% і, як наслідок, загострення конкуренції. Зниження продажу палива він пояснив трьома причинами:

  • відтік населення за кордон;
  • зростання продажів електрокарів;
  • мобілізацією.

При цьому побудована після паливної кризи 2022 року логістика дозволяє швидше і дешевше завозити все необхідне паливо, не відчуваючи дефіциту.

"Оптова ціна сьогодні в Україні близько 42 гривень за літр, а ціна приблизно на 15 гривень вища. Тобто існує дуже висока маржа, яка сформувалася ще з 2022 року. Але з того часу багато що змінилося – премія європейським продавцям знизилася з 90 доларів на тонні до приблизно 50. Витрати на доставку впали, словом, можна собі дозволити робити знижки 5 гривень при націнках до 15", — пояснив Леушкін причину таких знижок на ринку.

Поки що українцям пропонують солідні знижки на бензин, автогаз може зрости в ціні приблизно на 5 гривень за літр. І на думку експертів, це не буде критичним.

Комітет ВРУ схвалив до другого читання законопроєкт про підвищення акцизів на пальне 

Законопроєкт №11256-2 передбачає поетапне підвищення акцизів на різні види пального до 1 січня 2028 року. На кінцевому етапі акциз на бензин становитиме 359 євро за 1000 л, на дизельне пальне – 330 євро за 1000 л, на скраплений газ – 250 євро за 1000 літрів.

"Комітет рекомендував прийняти законопроєкт №11256-2 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права ЄС щодо акцизного податку у другому читанні. Цілями прийняття альтернативного проєкту закону є приведення законодавства України до норм законодавства Європейського союзу задля виконання Угоди про асоціацію, з метою встановлення на рівні національного законодавства ідентичних ставок акцизного податку, передбачених директивою #2003/96/ЄС", - заявив Гетманцев. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube