АЗС припинять існування: експерт розповів про перспеткиви роздрібної торгівли пальним в Україні

25% нових автомобілів в Україні - це вже лише електромобілі. При цьому на ринку також активно стало з'являтися більше гібридних моделей

Експерт заявив, що бензиновий бізнес в Україні найближчим часом зазнає краху
АЗС

На автомобільному ринку з'явилася велика частка електромобілів. Водночас експерти називають це загрозою для звичайних АЗС, які займаються продажем пального (зокрема, бензин або дизпальне). Адже в результаті цей бізнес може стати неприбутковим. Ситуацію 20 лютого прокоментував директор групи компаній PRIME Дмитро Льоушкін.

За його словами, під час повномасштабної війни в Україні впало споживання палива. Якщо казати про автогаз, то це зменшення вдвічі, а у випадку бензина - ситуація "50 на 50". Спочатку, зазначив експерт, вважалося, що це частково правильно, адже зниження попиту пов'язано зі скороченням економічної активності, виїздом населення, мобілізацією. Однак падіння продовжується, адже є ще один фактор - електромобілі. 

Експерт зазначив, що 25% нових автомобілів - це вже лише електромобілі. При цьому на ринку також активно стало з'являтися більше гібридних моделей.

Якщо врахувати, що у 2034 році Європа погрожує припинити випускати авто з ДВЗ, то мимоволі напрошується питання: для кого будувати комплекси АЗС по 2−3 мільйони вічнозелених?" - підкреслив експерт.   

У результаті виходить, що вже сьогодні на трасах важко продавати бензин. Що стосується дизельного палива, то він продається, за словами експерта, лише завдяки фурам. Легкові авто в таких місцях пальне не купують, адже це проблематично через блокпости. 

Що буде з АЗС у майбутньому?

Експерт переконаний, що бізнесу АЗС лишилося прожити лише до 2030 року. Після цього буде крах. Дмитро Льоушкін зазначив, що вже почалася боротьба за "місце під сонцем". Через менш ніж 20 років АЗС в такому вигляді, як зараз, в Україні, скоріше за все, вже припинять існування. 

Експерт також додав, що щільність АЗС на одну особу в Україні наразі найвища в світі. Проте в 2040 році вони будуть непотрібні. За словами експерта, не винайдено жодної технології, що змусить їхати заряджати машину на АЗС, а не біля під'їзду ставити на ніч на зарядку.

Електромобілів стало більше

Раніше в Укравтопромі ділилися статистикою за січень. Експерти зазначили, що українці все ще надають перевагу транспорту з бензиновими двигунами, проте їхня частка вже зменшилася. Зокрема, що в січні 2024 року автомобілі з бензиновими двигунами охопили близько 39% продажів нових машин. Це на 15% менше, якщо порівнювати з минулим роком. Чверть ринку належала дизельним авто (на 6% більше, якщо порівнювати з минулим роком). При цьому серед нових авто електромобілі охопили близько 19% (минулого року в січні це було на 10% менше).

Лідерами стали такі моделі:

  • Серед бензинових авто - SKODA Scala;
  • Дизельні - RENAULT Duster;
  • Серед електромобілів - VOLKSWAGEN ID.4;
  • Серед гібридних моделей - TOYOTA RAV-4;
  • Серед авто з ГБО - HYUNDAI Tucson.

Політолог Володимир Фесенко розкриває, чому новий законопроєкт не слід називати «скандальним» та чому важливо уникати таврування. Розмова про значущість мобілізації та можливі наслідки в разі невтілення цього закону. Приєднуйтеся до перегляду для глибшого розуміння.

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube