Блокування кордону з Польщею вплине на ціни пального в Україні - експерти

Читать на русском

Зростання цін на бензин та дизпаливо в Україні поки стримується профіцитом на ринку, а от ціни на автогаз ростимуть через страйк поляків

Читать на русском
Пальне, бензин, цін
Пального на АЗС поки достатньо

Зростання цін на бензин та дизпаливо в Україні поки стримується профіцитом на ринку, а от ціни на автогаз ростимуть через страйк поляків

На минулому тижні відбулося здорожчання бензину та дизпалива в діапазоні 50-70 коп./л на АЗС, які раніше суттєво знизили ціну. Експерти вважають, що надалі все залежатиме від цінової стратегії маркетмейкерів. Якщо найбільші гравці зроблять крок до здорожчання, то дрібніші мережі АЗС піднімуть ціни вслід за ними. Про це 19 лютого пише Delo.ua.

Передумов для здорожчання палива поки нема

За словами аналітика консалтингової компанії "НафтоРинок" Олександра Сіренка, на нафтовому ринку поки не сформувався стійкий висхідний тренд, який давав би передумови говорити про здорожчання бензину та дизпалива на АЗС. Середньодобова кількість пропозицій пального у лютому відносно січня зросла на 5-7% у всіх регіонах України, а через високий рівень поставок та низький попит трейдери навіть сформували запаси.

"Підвищення звичайно буде, бо ціни на нафту виросли як і ціни на пальне в ЄС. Але це стримується тим, що ринок дуже профіцитний. Гравців дуже багато і в опті й у роздріб, а покупців немає. Попит сильно впав і продавати нікому", - додає засновник групи компаній "Прайм"Дмитро Льоушкін

Хоча за словами експертів найбільші мережі АЗС все ж дивляться в бік підняття цін на пальне, передумов для здорожчання палива саме на 2 грн/л поки нема.

Автогаз зростатиме в ціні через страйки польських аграріїв

Ринок автомобільного газу сколихнула новина про те, що польські аграрії 20 лютого планують перекрити усі пункти пропуску на кордоні з Україною включно з вузлами перевантажувальних станцій на залізниці. Страйк польских аграріїв зупинив падіння цін на автогаз в гуртовому сегменті та в роздріб, проте експерти та учасники ринку вважають що дефіциту цього виду пального очікувати не варто.

"Фізично пального поки достатньо. Ажіотаж цін підтримує повідомлення про стан на кордоні. Проте якщо страйк закінчиться через тиждень, то ситуація стабілізується. Стела на АЗС на мою думку буде залишатися низькою через дуже слабкий попит", - каже співвласник групи “Надежда” (Мережа АГЗС BVS) Станіслав Батраченко.

Засновник компанії з торгівлі скрапленим газом GT Group Владислав Колодяжний говорить, що поточна криза з поставками автогазу з Польщі та країн Балтії може зіграти на користь паливному ринку України оскільки наразі ринок є спотвореним дешевим, проте нестабільним потоком російських сумішей. Натомість українські трейдери повинні переорієнтуватися на поставки газу залізницею з Середземноморських портів та регіону ARA.

"Ми не повинні залежати від поставок російського пального з Польщі. Цінові коливання якраз від структури ринку яка не збалансована та дуже залежить від форс-мажорних обставин. Це треба змінювати", - впевнений Колодяжний.

На його думку, на цьому тижні варто очікувати зростання внутрішніх цін до імпортного паритету на рівень 46000-47000 грн/т з можливими піковими значеннями до 48000-50000 грн/т, а роздрібні ціни можуть здорожчати до рівня 28-30 гривень за літр пропан-бутану.

Політолог Володимир Фесенко розкриває, чому новий законопроєкт не слід називати «скандальним» та чому важливо уникати таврування. Розмова про значущість мобілізації та можливі наслідки в разі невтілення цього закону. Приєднуйтеся до перегляду для глибшого розуміння.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.