Бронювання військовозобов’язаних і подання роботодавцями відомостей до ПФУ: чи всі мають це робити

В Пенсійному фонді дали відповіді на актуальні питання щодо подання відомостей про трудові відносини роботодавця з працівником

Пенсійний фонд, економічне бронювання
Відомості про працівників треба подавати до ПФУ

5 липня Кабінет Міністрів прийняв постанову стосовно деяких питань бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану. Зокрема про те, що роботодавці повинні подавати відомості про працівників до ПФУ. Проте, виявилося, що деякі пункти постанови потребують пояснень.

Чи всім страхувальникам потрібно подавати відомості про працівників?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» відомості мають подавати органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних сил України, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Пенсійний фонд України не має повноважень визначати перелік страхувальників, які відповідають зазначеним умовам.

Куди і як звертатися, якщо потрібна консультація?

В разі виникнення питань щодо подання відомостей через вебпортал електронних послуг ПФУ треба звертатися до територіальних органів Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку страхувальника:

  • через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
  • засобами поштового / електронного зв’язку – на адресу органу Фонду;
  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або мобільний застосунок “Пенсійний фонд”.

Як швидко оновляться дані, подані в ПФУ

Дані, які подані страхувальником / застрахованою особою, у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування будуть оновлені впродовж доби.

У разі подання уточнюючих звітних відомостей оновлення даних реєстру застрахованих осіб буде здійснено впродовж доби після успішного опрацювання звітних відомостей.

У разі подання працівником особисто анкети для зміни даних у реєстрі застрахованих осіб оновлення даних реєстру буде здійснено впродовж п’яти робочих днів.

Чи потрібно подавати скановані копії трудової?

Так, скановані копії трудової книжки та інших документів про набутий трудовий стаж подавати треба. Але в разі, якщо відповідні записи в трудовій книжці та/або документи містять дані про роботу і про призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення за періоди до 10.06.2021.

Або якщо в трудовій книжці є записи після 10.06.2021 щодо призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення.

Відомості про трудову діяльність у вигляді сканованих копій трудової книжки та індивідуальних документів про стаж працівника подаються страхувальником за працівників або самим працівником до територіального органу Пенсійного фонду України особисто або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Для цього на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України передбачено блок «Комунікації з ПФУ / Відомості про трудову діяльність (трудова книжка)».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube