Загроза вилучення транспортних засобів військовими не стимулює бізнес оновлювати свої автопарки
Для клієнтів малого та середнього бізнесу є незрозуміла ситуація з вилученням автомобілів. Про це розповіли фінансисти під час круглого столу «Роль кредитування та лізингу в розвитку ринку автопродажів», проведеного «Фінансовим клубом». Про це 11 липня пише Фінклуб.
Кабмін готує нове положення про мобілізацію автотранспорту, і ніхто не знає, що там буде виписано, зауважив керівник проєктів управління лізингових операцій Укрексімбанку Данило Середа.
«Попередньо очікується, що по категоріям у деяких можуть вилучати до 50% автопарку. Тому зараз ніхто не спішить щось нове купувати. Просто вичікують», – сказав він.
Керівниця напрямку з розвитку лізингових продуктів та програм управління фінансового лізингу ПУМБ Марина Володіна очікує від влади офіційної відповіді, що мобілізація техніки не зачепить транспорт в лізингу.
«Враховуючи ситуацію із мобілізацією, дедалі більше юросіб обирають саме лізинг, тому що ми реєструємо техніку. Це одна із причин обрання лізингу в порівнянні із кредитуванням», – сказала вона.
Про складну ситуацію на ринку підтвердив і начальник департаменту страхування автопарків СК «ІНГО» Олександр Розуменко.
«Деякі наші великі корпоративні клієнти відкладають оновлення свого автопарку, хоча в них були заплановані великі бюджети оновлення – до 200 автомобілів по одному з клієнтів. І вони зараз у зв’язку із повною невизначеністю це питання відклали», – зауважив він.
Бізнес намагається уникнути цього ризику.
«Ми спостерігаємо по деяким невеликим клієнтам, що автопарк перереєструється на співробітників. Автомобілі повністю знімаються з юридичної особи і віддаються на співробітників», – повідомив Олександр Розуменко.
Це повернення в 1990-ті, вважає директор з продажу автолізингу «ОТП Лізинг» Андрій Андрощук.
«Якщо у людини немає автомобіля і на неї переоформлюється один автомобіль, то у цієї фізособи цей один автомобіль не вилучать. Але це крок назад, в 1990-ті, коли автопарки компаній складалися з того, що співробітникам допомагали взяти автомобіль в кредит. І весь автопарк був оформлений не на юридичну особу, а на співробітників. І ми пояснювали компаніям, що це знижує ефективність використання транспорту», – попередив він.
Оновлення даних по транспортних засобах передусім стосується підприємств, установ та організацій і регулюється постановою уряду №1921. Посадова особа буде відповідати за те, що дані про транспортні засоби не були надані вчасно до ТЦК. Про це дала роз’яснення адвокатка Таміла Алексик.
Виконати вимогу постанови мають, як великі так і малі підприємства, установи та організації, в тому числі транспортні, наприклад, КП "Київпастранс". У встановленні законом строки до 20 червня та до 20 грудня, керівництво підприємства має надати інформацію до ТЦК та СП про зареєстровані транспортні засоби.
"Якщо порушити це правило та не надати своєчасно інформацію до ТЦК, тобто зробити це умисно, то за подібні дії може бути накладено штраф на підприємство. Керівник зобов’язаний надати данні добровільно, вчасно та відповідно до вимог закону", - зауважила Таміла Алексик.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.