Через Укрпошту жінка оплатила комуналку, але 2 856 гривень так і не надійшло на рахунки - що вирішив суд

Списання коштів з банківської картки жінки підтверджується чеком АТ «Укрпошта» та випискою по рахунку в АТ «Ощадбанк»

Укрпошта
Жінка оплатила комуналку в Укрпошті, але кошти не надійшли на рахунки отримувачів

Жінка оплатила в Укрпошті комунальні послуги на загальну суму 2 856 гривень. Однак вони не надійшли на рахунки отримувачів. Вона вимагає поштового оператора повернути кошти. Про це йдеться у рішенні Бахмацького районного суду Чернігівської області, опублікованого 22 квітня 2024 року. 

18.08.2023 року у відділенні поштового зв'язку АТ «Укрпошта» жінка здійснила оплату комунальних послуг на загальну суму 2 856 гривень. Списання коштів з її банківської картки підтверджується чеком АТ «Укрпошта» та випискою по рахунку в АТ «Ощадбанк». Однак вони не надійшли на рахунки отримувачів. На претензії клієнтки поштовий оператор рекомендував для розв'язання питання звернутися до банку, який емітував банківську картку. 

"18.08.2023 року жінка звернулася до Укрпошти за отримання послуги з приймання платежу картою (POS еквайрінг) через встановлений POS-термінал, однак така послуга їй надана не була, оскільки у взаємодії між POS-терміналом і автоматизованою системою «Автоматизоване робоче місце відділення зв'язку» стався технічний збій, у зв'язку з чим дана операція не відобразилась у відповідних звітах і фіскальний чек про послугу не був сформований, а тому підстави стверджувати, що вона оплатила послугу з приймання комунальних платежів і така послуга їй була надана відсутні; доданий до позовної заяви документ, не є касовим чеком, а є чеком POS-терміналом про авторизацію її картки і підтверджує лише ініціювання переказу коштів, а не факт отримання послуг і не є розрахунковим документом; своєю чергою, факт отримання послуги підтверджується виключно розрахунковим документом у паперовій або електронній формі. Клієнтці роз'яснили, що у цьому випадку повернення коштів відбувається згідно з правилами міжнародної платіжної системи Mastercard у порядку оскарження такої операції банком емітентом платіжної картки на підставі заяви володільця картки про те, що кошти з його рахунку списані, але послуга не отримана, однак оскарження від банку-емітенту за вищевказаною операцією поштовий оператор не отримував", - заявили в Укрпошті.

Яким було рішення суду?

Позов жінки вирішили задовольнити частково. З акціонерного товариства «Укрпошта» на її користь стягнуть 2 856 гривень у рахунок повернення коштів, списаних внаслідок неналежного виконання платіжної операції, 285 гривень - пені за прострочення платежу та 2 832 гривень - відшкодування витрат на правничу допомогу.

"Судом встановлено, що було порушено право позивачки, як споживача платіжних послуг, які надавалися відповідачем, оскільки платіжна операція щодо сплати комунальних платежів, яка мала місце 18.08.2023 року, була проведена неналежним чином і кошти, які були списані з її рахунку не надійшли на рахунки відповідних отримувачів. При цьому, вказане списання коштів та незарахування їх на відповідні рахунки одержувачів сталося не з вини жінки, а у зв'язку з тим, що при виконанні платіжної операції відповідачем, використовувана ним система «автоматизоване робоче місце відділення зв'язку» відключилася від термінала. Своєю чергою, відповідач не вжив належних заходів для відновлення порушеного права позивачки", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube