Чи можна оформити пенсію за копією трудової книжки, якщо оригінал втрачено - відповідь Пенсійного фонду

Варіантів відновити трудову книжку майже не існує

Пенсія, трудова книжка
Через бойові дії в Україні почастішали випадки втрати, пошкодження або знищення трудових книжок

Через бойові дії в Україні почастішали випадки втрати, пошкодження або знищення трудових книжок. У декого збереглися копії документа. Навіть завірені нотаріально всіх сторінок. Чи можна за копією трудової книжки оформити пенсію?

Відповідь на це питання надали в Пенсійному фонді України.

«Документи про стаж (зокрема, трудова книжка), вік та заробітну плату для призначення пенсії подаються тільки в оригіналах відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».У випадку відсутності оригіналів документів варто звернутися до суду для підтвердження періодів стажу трудової діяльності», - йдеться у відповіді.

Проте слід зауважити, що наразі залишається чинною Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 р. № 58.

«Враховуючи той факт, що ця Інструкція не містить окремих положень щодо відновлення трудових книжок, втрачених в зоні бойових дій під час воєнного стану, і якщо зібрати документи, необхідні для відновлення трудової книжки (видачі дублікату), через бойові дії неможливо, то під час працевлаштування таких осіб на нове місце роботи радимо керуватись положеннями п. 5.6 Інструкції № 58», - відповіли в Держпраці.

Згідно цього пункту дублікат трудової книжки  може бути виданий за новим місцем роботи у зв’язку з відсутністю доступу до трудової книжки працівника внаслідок надзвичайної ситуації, передбаченої Кодексом цивільного захисту України, або проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник.

Дублікат видається на підставі заяви працівника та отриманої ним у письмовому вигляді інформації зі штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації про виникнення надзвичайної ситуації або Антитерористичного центру при Службі безпеки України про проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник, що надається в довільній формі.

В ПФУ також дали рекомендацію, щоб для усунення можливих ризиків і негативних наслідків втрати паперової трудової книжки та документів про трудову діяльність — завантажувати їх скан-копії на вебпортал Пенсійного фонду України. Як завантажити скановані копії документів — дивіться за цим посиланням .

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube