До 57 гривень за літр: що відбувається з цінами на бензин в Україні

Читать на русском

В найбільших мережах ціни на бензин за останні десять днів збільшилися на 2 гривні на літрі і досягли 57 гривень

Читать на русском
Пальне, бензин
Вартість пального продовжує зростати

В найбільших мережах ціни на бензин за останні десять днів збільшилися на 2 гривні на літрі і досягли 57 гривень

Після підвищення ціни на пальне в найбільших мережах, менші мережі також підвищують вартість пального. Станом на 22 березня середня ціна бензину А-95 на АЗС складала 53 гривні/літр, дизеля – 53,4 гривні/літр. Зростання вартості пального зумовлено як зовнішніми, так і внутрішніми факторами, пояснили експерти виданню "Апостроф".

За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, головна причина зростання цін на пальне - зміна світової кон’юнктури.

«На початку року барель нафти коштував 77 доларів. Зараз ціна підвищилася до 86 доларів. Тобто здорожчання склало понад 10%. Звичайно, це тягне за собою і підвищення цін на пальне", - розповів Куюн.

Є також і внутрішні фактори, які зумовлюють зростання вартості палива.

"Оскільки на сьогоднішній день практично всі потужності з виробництва нафтопродуктів в Україні зруйновано, ринок заповнений імпортним пальним. Тому на його ціну дуже впливає курс національної валюти. А він останнім часом поступово знижується. Якщо на початку року курс долара складав 37,9 гривні, то зараз він досягає 39,3 гривні. Це спричиняє підвищення цін на імпортні товари", - пояснив  експерт "Нафторинку" Олександр Сіренко.

Подорожчання могло б трапитися і раніше, оскільки і ціни на нафту, і курс долара зростають вже протягом кількох місяців, проте до останнього часу ринок зберігав стабільність.

На думку експертів, таке відставання зумовлене тим, що в Україні діють досить потужні фактори, які стримують зростання цін. Один з них - низький попит на пальне.

"На жаль, економіка відновлюється дуже низькими темпами, тож ми не бачимо підвищення попиту з боку бізнесу. За кордон виїхало дуже багато людей з машинами, і вони не поспішають повертатися додому. Крім того, скороченню попиту на пальне сприяє мобілізація - серед тих, хто поповнює лави ЗСУ, досить багато автовласників, й, відповідно, вони перестають купувати бензин", - каже Олександр Сіренко.

Крім того, трейдери закупили ресурс із надлишком, і до останнього часу на ринку було присутнє переважно пальне, закуплене ще в минулому році.

"Проте наразі запаси вичерпуються. І для продавців прийшов час привести ціну у відповідність до закупівельних цін, які помітно зросли", - говорить Сергій Куюн.

Останні дні приносять багато новин про удари по нафтопереробних заводах та нафтосховищах в Росії. Повідомлення про смерть віцепрезидент компанії «Лукойл», який, за чутками, покінчив життя самогубством після атаки на завод, ще більше загострює ситуацію. Ми розмовлятимемо з колишнім громадянином Росії, Михайлом Орєшніковим, щоб з'ясувати можливі наслідки цих подій на військовому та економічному фронті. Приєднуйтеся до обговорення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.