Наразі у Києві є лише декілька імпортерів, що завозять електричні позашляховики марки Rivian, і ціни на них складно назвати адекватними - найдешевше авто, що побувало у ДТП, можна придбати за 105 тис доларів
Компанія Rivian нарешті показала повністю електричний позашляховик Rivian R2. Він продовжує традицію - перші дві моделі від цього автовиробника, позашляховик R1S та пікап R1T, хоч і більш масивні/потужні, та все ж заклали свій характер і споживацькі звички. Автівка поступить в продаж у 2026 році, і буде коштувати значно менше за своїх попередників - від 45 тисяч доларів (на відміну від стартової ціни в 70 тисяч у R1S).
Безсумнівно, новенький автомобіль нагадуватиме зменшений R1S, аж до аналогічних світлодіодних фар у формі "таблеток", передніх та задніх ліхтарів на всю ширину кузова, гладких боковин та масивної стійки. Новачок також матиме власні витончені особливості: заднє скло можна буде опускати, як на Toyota 4Runner. Задні вікна також можна буде відсувати, а у панелі приладів буде цілих два ящички для рукавичок. Про це повідомляє сайт motortrend.com.
Основні відмінності з моделлю R1 ховаються під квадратним корпусом: мова про нову платформу R2 з безліччю нових переваг. Кажуть, саме ці зміни дозволять знизити вартість R2 - а відтак, зробити дорогі технології більш доступними (моделі R1S і R1T попри технологічність явно не стали бестселерами, відтак, для Rivian це можливість отримати фінансову вигоду).
R1 доступні в дво- і чотиримоторних конфігураціях, але R2 буде пропонувати одномоторний задній привід, повні двомоторний і тримоторний приводи з двома двигунами на задній осі і одним - спереду. Rivian стверджує, що тримоторний R2 зможе розігнатися до 100 км/год менше, ніж за три секунди. Двигуни живляться від структурного акумуляторного блоку, який становить основу R2, і у Rivian запевняють, що кожна із конфігурацій двигунів забезпечить запас ходу на понад 500 км.
Зазначимо: попри те, що Rivian позиціонує себе, як бренд для "шукачів пригод", у R2 можливості будуть трошки меншими, ніж у його "старших" товаришів. В порівнянні з платформою R1 вони дещо обмежені, заради зниження витрат. Тож, якщо R1 можна назвати "професійним спортсменом" з бездоріжжя, то R2 буде, скоріше, "напівпрофесіоналом".
З внутрішнього оформлення салону перше ж, що впадає у вічі, - це рульове колесо. Дизайн знайомий – в цілому воно дуже схоже на колесо від моделі R1 – але є цікаві знахідки: це два великі вертикально орієнтовані важелі, розташовані на кожній спиці. Виявилося, вони не для краси: на них можна натискати та тягнути, тоді вони діятимуть, як підрульові перемикачі швидкості; також можна переміщувати з боку в бік.
В цих перемикачів є "контекстуальна тактильність", себто, як кнопки на контролері Sony PS5, вони можуть відповідати за зовсім різні функції. Так, ними можна регулювати рівень гучності - тоді вони видаватимуть тихі клацання. Трохи сильнішим буде звук, якщо водій регулюватиме налаштування кондиціонера. Наприклад, при регулюванні гучності звуку диски видають невеликі клацання, але зміна інших параметрів, наприклад рівня вентилятора кондиціонера, супроводжуватиметься сильнішими клацаннями.
У США Rivian R2 надійде у продаж у першій половині 2026 року. Будівництво заводу, на якому його збиратимуть, має розпочатися у 2024 році, хоча Rivian планує вже почати виробництво R2 на нині існуючому заводі в Нормалі, штат Іллінойс. Коли Rivian дістанеться України (хоч із R2, хоч із R1S чи R1T) наразі незрозуміло: наразі є декілька компаній-імпортерів, які ввозять "сірі" авто.
Так, наразі на складі у Києві одна з них має новенький Rivian R1S Large Pack за ціною майже 140 тис доларів. Продаються також авто з пробігом по 105 тисяч за Rivian R1S і 118 тисяч за Rivian R1T (обидва 2022 року, і обидва встигли побувати у ДТП). А на батьківщині, у США, новенький Rivian R2 буде коштувати порівняно невеликих грошей - від 45 тисяч доларів (його "старший брат" R1S - від 70 тисяч).
Нагадаємо, ще напередодні масштабного вторгнення ЗАЗ повідомляв про плани випустити новий кросовер "Одеса" за півмільйона гривень. В основу ЗАЗ "Одеса" мав лягти FAW Besturn T77. Під капотом у "оригіналу" знаходився 1,5 л турбодвигун, що працює на 6-ступінчастій механічній коробці передач. Втім, пізніше компанія спростувала наявність подібних планів.
А у травні 2023 року ми писали, що в Україні помітили перший BMW XM - найдорожчий кросовер компанії. Таке авто на номерах Дніпропетровської області помітили на одній зі стоянок в Києві. Ціна позашляховика - від 232 тисяч доларів США.
Уповноважений ВРУ з прав людини, Дмитро Лубінець, ділиться своєю думкою щодо проведення російськими владами псевдовиборів на території, що фактично не відноситься до Росії. Розглянемо можливі наслідки цього події та можливість її використання для ставлення під сумнів легітимності Путіна на міжнародному рівні. Більше деталей - у відео.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.