В Укрзалізниці вказують, що попри сигнали, які подавали працівники залізниці жінка продовжувала рух, внаслідок чого потрапила під колеса першого вагону
Жінка важко травмувалася через наїзд потяга Укрзалізниці. Постраждалій через ампутацію руки встановили групу інвалідності, вона вимагає від перевізника компенсацію у розмірі 200 тисяч гривень. Однак у компанії запевняють, що громадянка у всьому вина сама, оскільки переходила колії у невстановленому місці. Про це йдеться у рішенні Костопільського районного суду Рівненської області, опублікованому 16 липня 2024 року.
21.10.2022 року поблизу залізничної станції Костопіль жінка потрапила під потяг, травмувалася та втратила руку. Дані про вказану подію внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань і постановою слідчого закрито кримінальне провадження, яке було розпочате за фактом її травмування. Вказує, що внаслідок наїзду зазнала надзвичайного стресу та страху за своє життя, також сильного фізичного болю пов'язаного з травмуванням та подальшою ампутацією руки, їй доводиться докладати додаткових зусиль для організації свого життя, вона не може самостійно забезпечувати свою життєдіяльність. Громадянка оцінює розмір завданої їй моральної шкоди у загальному розмірі 200 тисяч гривень.
"Позивачка переходила колії у невстановленому місці, і попри сигнали, які подавали працівники залізниці продовжувала рух, внаслідок чого потрапила під колеса першого вагону. Жодних претензій вона ні до кого не мала", - заявили в Укрзалізниці.
Суд з'ясував, що 21.10.2022 року о 09:42 до поліції надійшло повідомлення щодо травмування поблизу залізничної станції «Костопіль» під потягом жінки. Відомості про вказану подію внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч. 2 ст. 276 Кримінального кодексу України. Диспетчер дав складачу потягів команду витягнути вісім вагонів і відправити на станцію «Рівне». Група із двадцяти вагонів з шостої колії була витягнута за сигнал М-12, після чого за командою чергової по станції група вагонів почала осаджуватися на п'яту вільну платформу за допомогою теплотяга ЧМЕ-3 №4817 під керуванням машиніста. Він як складач знаходився на останньому вагоні зі сторони станції справа відносно руху потяга. Коли осаджування поїзда було майже закінчене, він дав команду машиністу по рації «Тихіше», той почав сповільнення. В цей момент з протилежного від нього боку, від колії №6 наближалась жінка з велосипедом в руках. Він їй дав сигнал свистком, в той самий час рацією передав команду «Зупинитись», однак громадянка ніяк не відреагувала, продовжила рух. Рухомий склад рухався за інерцією, а вона намагалася перейти колію не зважаючи на потяг, але потрапила під колеса першого вагону.
"Після зупинки машиніст побачив, що жінка лежить між п'ятою та шостою колією з ампутованою рукою", - вказується у матеріалах справи.
31.10.2022 року слідчий за результатами розгляду матеріалів кримінального провадження виніс постанову про закриття кримінального провадження, оскільки в діях працівників залізниці відсутній склад кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 276 ККУ. Внаслідок вищезазначеної пригоди, жінці було ампутовано руку та встановлено другу групу інвалідності.
Суд частково задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства «Українська Залізниця» на її користь стягнуть 60 тисяч гривень, як відшкодування моральної шкоди.
"Позивачка в момент травмування знаходилася прямо на залізничній колії. Також встановлено, що працівники залізниці вчинили усі можливі заходи, спрямовані на запобігання травмуванню позивачки, що виключають можливість уникнення наїзду. У цьому випадку матеріали справи не містять жодних визначальних документів, які б підтверджували наявність свідомого умислу у неї перебувати на залізничній колії. Разом з цим, діяльність, пов'язана з використанням потягів є джерелом підвищеної небезпеки, а оскільки володільцем теплотяга є АТ «Укрзалізниця», то відповідач зобов'язаний відшкодовувати завдану транспортними засобами, якими товариство володіє, шкоду. При цьому суд враховує, що травмування які отримала громадянка спричинені також у зв'язку з її особистою необережністю та перебуванням на залізничній колії, а отже однією з причин травмування є недотримання нею правил поведінки на залізничному транспорті, що тягне за собою зменшення суми відшкодування. Таким чином, оцінюючи докази у справі, виходячи з принципів розумності, пропорційності, виваженості, справедливості, з урахуванням балансу інтересів сторін, меж дозволеного втручання, вирішуючи позов у межах заявлених вимог, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову про стягнення моральної шкоди у розмірі 60 тисяч гривень", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.