На початку року у платіжках споживачів за послуги водопостачання з’явився новий рядок – небаланс
У платіжках споживачів водоканалів України з’явився новий рядок «небаланс». Виявляється, що небаланс може, зокрема, утворюватися через те, що мешканці не подають показники своїх лічильників. Детально про ситуацію і що означає «небаланс» пише "Україна Комунальна".
«Небаланс» - це різниця між об'ємом води, яка зайшла у будинок, і тим об'ємом, який сумарно показують квартирні лічильники мешканців будинку. Якщо сума показників квартирних лічильників менша, ніж той об'єм, що зайшов у будинок згідно з показниками загальнобудинкового лічильника, водоканал розподіляє додатковий об'єм пропорційно всім мешканцям будинку.
Водоканали працюють згідно із Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», згідно з яким весь облік ведеться виключно згідно з показниками цього комерційного вузла обліку - загальнобудинкового лічильника води. Окрім того, споживачі мають квартирні прилади обліку, які, згідно із законодавством, визначаються як розподільні, тобто використовуються для розподілу води. Якщо об'єм води, спожитої згідно з показниками будинкового лічильника, перевищує об'єм води, який подали усі споживачі будинку згідно з показниками своїх квартирних лічильників, то виникає небаланс.
«Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг», затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, передбачає, що мешканці багатоквартирного будинку, як співвласники цілісного майнового комплексу, мають сплатити за весь об’єм води, який зайшов у їх будинок. Тож небаланс розподіляється на всіх споживачів будинку.
Є два варіанти розподілу небалансу:
Небаланс може утворюватися через те, що мешканці не подають показники своїх лічильників. Показники квартирних розподільних лічильників, згідно із законом України, споживачі зобов’язані щомісяця подавати виконавцю послуг, тобто, водоканалу. Навіть тоді, коли є нульове споживання, тобто мешканець не користується послугами, він все одно зобов’язаний подати показник «нуль споживання» самостійно. Надавачі послуг не знімають кожного місяця показників лічильників всіх зареєстрованих споживачів. Водоканал зобов’язаний лише раз на рік зробити контрольний обхід і зняти фактичні показники лічильників.
У водоканалі просять споживачів подавати показники приладів обліку з 20-го числа до останнього дня місяця (30/31 числа), щоб не було розбіжності у днях. Показники насамперед повинні подаватися вчасно, вони мають відповідати дійсним, оскільки від їх точності залежить визначення небалансу між загальнобудинковим лічильником та сумарним об’ємом, спожитої води у будинку, що обліковується квартирними лічильниками.
Найрозповсюдженіші причини виникнення небалансу:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.