Українського партнера Uber звинувачують у несплаті понад 3,3 млн грн податків

Час від часу правоохоронці влаштовують обшуки в компаніях-партнерах відомих служб таксі та звинувачують їх у несплаті то 40 млн грн, то 52 млн грн податків.

Українського партнера Uber звинувачують у несплаті понад 3,3 млн грн податків
Зараз партнера всесвітньої платформи таксі звинуватили у несплаті 3,3 млн грн до бюджету

Торік правоохоронці теж скаржилися, що служби таксі не сплачують податки. У березні 2023 року мова йшла про 52 млн грн, які недоотримав бюджет, а торік у вересні говорили вже про 40 млн грн несплачених податків. В Україні є служби таксі Uklon, Uber і Bolt, проте після чергової новини про ухиляння від сплати податків журналісти згадали про одного з українських партнерів, з якими співпрацювала компанія Uber. Наразі в останніх новинах 25 червня 2024 року ні Бюро економічної безпеки, ні Нацполіція, ні Офіс генпрокурора офіційно не згадують назву компанії. 

За даними досудового розслідування, іноземне підприємство направляло в Україну своїм партнерам кошти на оплату роботи водіїв. Для того, щоб не сплачувати податки, фігуранти нібито приховували гроші, не подаючи відповідні звіти. 

«Кошти, які сплачуються пасажирами за послуги таксі, перераховувалися на електронні гаманці компанії-нерезидента. В подальшому іноземна компанія направляла їх своїм партнерам на оплату роботи водіїв. Щоби не сплачувати податки, фігуранти не подавали до податкових органів відповідні звіти, тим самим приховуючи отримані прибутки. Гроші виводили в готівку через підконтрольних фізичних осіб-підприємців», - йдеться у повідомленні Нацполіції.

Правоохоронці провели обшуки на території Києва та Київської області. Поки що мова йде про понад 3,3 млн грн збитків від несплати податків.

«Слідством встановлено, що організатор схеми, використовуючи нотаріальні довіреності оформив фіктивних фізичних осіб-підприємців партнерами всесвітньовідомої служби таксі, - повідомляє Бюро економічної безпеки. - Надалі підозрюваний, використовуючи реквізити та банківські рахунки фіктивних ФОПів, отримував кошти від служби таксі нібито за оплату «інформаційно-посередницьких послуг». Після цього виводив їх у готівку через каси в банках». 

За оцінками слідчих, кошти не декларувалися та з них не сплачувався податок з доходів фізичних осіб. Ймовірно, що організатор цієї схеми міг вивести у готівку 18,7 млн грн.

Як повідомляє Офіс Генпрокурора, за попередньою кваліфікацією мова йде про покарання у вигляді штрафу до 255 тис. грн та заборону займатися подібним «бізнесом» на строк до 3 років. (ч. 2 ст. 212 КК)

В соцмережі не оцінили проведених обшуків у посередника служби таксі.
В соцмережі не оцінили проведених обшуків у посередника служби таксі.

В коментарях користувачі соцмереж писали, що держава більше витратить грошей на розслідування, ніж отримає від розкриття злочину.

Про посередника якої служби таксі може йти мова

В Україні діють сервіси таксі Uklon, Uber і Bolt. Коли у березні 2023 року Бюро економічної безпеки повідомило про начебто несплату 52 млн грн податків українським представництвом всесвітньо відомого бренду таксі, то тоді також згадували «інформаційно-посередницькі послуги» та переказ грошей у готівку. Тоді сайт АІN припустив, що мова йшла про одного з українських партнерів, з якими співпрацювала компанія Uber. 

Згодом, у вересні минулого року правоохоронці повідомили про підприємство, яке могло несплатити майже 40 млн грн податків. Це повідомлення також схоже на останню новину про таксистів: є згадка про електронні гаманці та іноземну компанію, яка направляла гроші своїм партнерам на оплату роботи водіїв. Після цієї новини журналісти написали, що мова йде про посередника всіх великих компаній, які надають сервіс таксі в Україні, а це Uklon, Uber і Bolt. 

Нагадаємо, що у грудні 2023 року голова податкового комітету ВР Данило Гетманцев заявив, що відомі служби таксі погодилися сплачувати так званий податок на Google. Цифровий податок мав навести лад в оподаткуванні великих корпорацій в Україні.

Як могла виглядати схема оплати роботи водіїв таксі

Сайт АІN простою мовою пояснив, як в Україні можуть працювати відомі служби таксі: 

  • Український користувач платить за поїздку. Гроші йдуть частіше всього у Нідерланди.
  • Сервіс переказує кошти своєму українському партнеру, щоб той розрахувався з водієм.
    Український партнер приймає гроші на ТОВ чи ФОП, яких у нього було чимало і далі вже скидає гроші конкретно кожному водію.
  • Водій таксі часто не мав жодного ФОП і отримував гроші просто на картку, не сплативши при цьому жодних податків.
  • Часто сам посередник також не сплачував податки у повному обсязі.
  • Для міжнародного сервісу така схема була зручною, оскільки дозволяла не розбиратись в українській дійсності: чому у водія картка дружини, коли у водіїв немає громадянства України, а отже й карток, чому у водія немає ФОП тощо. Все це також дозволяло швидко масштабуватись, оскільки можна працювати з одним партнером, а не тисячею водіїв окремо. А як працює партнер — це вже його відповідальність.
  • Для водіїв це було також зручно, адже часто компанії-партнери платили щодня, а сервіси у випадку роботи напряму — раз у тиждень. До того ж компанії-посередники часто пропонували не лише щоденні виплати, а й бонуси у вигляді знижок на паливо, точок відпочинку водіїв, доступнішого за цінами СТО. Все це робилось для того, аби залучити максимально багато водіїв, а отже — зробити сервіс популярнішим: саме тому сервіси таксі закривали на це очі, адже це дозволяло швидко масштабуватись.

Інформатор писав, що у Києві дружина безвісти зниклого військового забула в таксі 400 тисяч гривень держвиплати, а водій вирішив їх не повертати.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube