Укрзалізниця планує змінити тарифи, витрати клієнтів зростуть

Читать на русском

УЗ планує додатково заробити 4 млрд грн за рахунок нових тарифів, для бізнесу витрати на перевезення сумарно можуть зрости на приблизно 7%

Читать на русском
Голова правління УЗ Євген Лященко
Голова правління УЗ Євген Лященко

УЗ планує додатково заробити 4 млрд грн за рахунок нових тарифів, для бізнесу витрати на перевезення сумарно можуть зрости на приблизно 7%

До кінця 2024 року модель тарифоутворення на перевезення вантажів, за якою «Укрзалізниця» працювала з 1997 року, може повністю змінитися, 4 липня повідомив в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко. Для бізнесу витрати сумарно можуть зрости на приблизно 7%. УЗ вже передала пропозицію тарифної реформи до Міністерства інфраструктури та очікує на відповідь. 

За словами Лященка, на 2024 рік УЗ закладає не підвищення вантажних тарифів, а їхню гармонізацію. «Це передбачає повну зміну моделі їхніх розрахунків. Так, ми хочемо значно спростити систему тарифоутворення, яка складається з п’яти різних класів та більш як 20 коефіцієнтів», – пояснив СЕО УЗ. Зокрема, серед пропозицій: єдиний тариф на порожні вагони та поділ за класами перевезень залежно від технології перевезення, а не від особливості продукту або бізнесу, який замовляє наші вагони. 

«Це рішення давно назріло. Воно створить здорове підґрунтя для роботи «Укрзалізниці», – додав Лященко.

Гармонізація тарифів може принести компанії додаткові 3-4 млрд до кінця року залежно від того, коли її погодить уряд, розраховує СЕО компанії. 

Усі товари для перевезення «Укрзалізницею» поділяють на чотири групи: І клас – руда, вугілля, цемент; ІІ клас – зернові, сира нафта; ІІІ клас – чорні метали, металобрухт та нафтопродукти; решта, в тому числі будівельні матеріали, – позакласні. Востаннє УЗ індексовувала тарифи на вантажні перевезення у липні 2022 року – одразу на 70%. Компанія розраховувала отримати від підвищення до кінця року 11,3 млрд грн – майже половину суми мав заплатити металургійний бізнес та аграрії.

Укрзалізниця за підсумками 2023 року збільшила виторг на 23%, до 92,6 млрд грн. Чистий прибуток компанії за минулий рік досяг 5 млрд грн в порівнянні з 9,6 млрд грн збитків у 2022 році.

Укрзалізниця створює власну енергетичну компанію УЗ Енерго

Укрзалізниця найближчим часом побудує розподілену генерацію електроенергії. Вона забезпечуватиме потреби компанії та споживачів, які приєднані до мереж товариства. З цією метою створено окрему юридичну особу — ТОВ «УЗ Енерго». Про це Укрзалізниця повідомила 28 червня на своєму офіційному сайті.

Наразі Укрзалізниця, як один з найбільших споживачів електричної енергії в Україні, відчуває суттєвий дефіцит електричної енергії. 

“Запроваджені ліміти на споживання електроенергії лише на 75% покривають реальні потреби товариства для забезпечення перевізного процесу та поточної господарської діяльності», - йдеться в повідомленні.

За наявними прогнозами із наближенням осінньо-зимового періоду посилення дефіциту в електропостачанні може вплинути на безперебійний рух поїздів та негативно позначитися на наданні комунальних послуг для побутових споживачів, адже Укрзалізниця також є оператором системи розподілу електроенергії та водопостачання.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.