Як ветеранам створити власний бізнес: важливі поради

В Українському ветеранському фонді пояснили, що треба робити військовим для відкриття власної справи

Експерти пояснили, на що треба зважати військовим при старті власного бізнесу
Ветерани

В Україні ветеранам пропонують чимало програм для створення власного бізнесу. Водночас нерідко захисники та захисниці стикаються з важкими питаннями. Зокрема, йдеться про систему оподаткування та вибором коду економічної діяльності. Експерти поділилися порадами для ветеранів, які хочуть відкрити свою справу. Юристи Українського ветеранського фонду 28 березня пояснили, що для початку потрібно обрати форму ведення підприємницької діяльності.

Наприклад, це може бути фізична особа – підприємець (ФОП) або юридична особа (наприклад, ТОВ). При цьому експерти пояснюють, що ведення власної справи як ФОП буде простіше з погляду бухгалтерського та податкового обліку. Зареєструвати ФОП можна за посиланням через портал Дія. Процедура займе близько 10 хвилин. 

У заяві потрібно вказати коди видів економічної діяльності, якою плануєте займатися, – КВЕДи. Обрати потрібний код можна, зокрема, за посиланням на порталі Державної служби статистики. Слід зазначити, що підприємець має право займатися бізнесом тільки за тими кодами, які записані в його реєстраційних документах. 

Після цього потрібно обрати систему оподаткування. Загальна система оподаткування не має обмежень за видами діяльності, кількістю працівників, річним оборотом. Тобто, оподатковують те, що залишилося після оплати витрат на ведення діяльності, а також податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) — 18%, військовий збір — 1,5% та єдиний соціальний внесок – 22% від чистого доходу.

У випадку спрощеної системи оподаткування застосовують три різні групи, які мають певні обмеження за видами діяльності та сумами річних надходжень:

  • Перша група дозволяє здійснювати лише роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та надавати побутові послуги населенню без використання праці найманих осіб;
  • Друга група дозволяє працювати з платниками єдиного податку — ФОП і юрособами (з дотриманням критеріїв, вказаних у пункті 291.4 статті 291 Податкового кодексу України), працевлаштовувати щонайбільше 10 працівників;
  • Третя група дозволяє працювати з платниками єдиного податку — ФОП і юрособами (не обмежує підприємця в кількості найманих працівників).

Після подачі заяви через Дію анкета автоматично направиться до податкової за місцем реєстрації ФОП або за місцем провадження господарської діяльності. Згодом повідомлення про відкриття ФОП з'явиться в розділі "Зверніть увагу" в кабінеті громадянина та на електронній пошті. Запис про реєстрацію ФОП з’явиться в ЄДР протягом двох робочих днів. Виписку можна отримати в розділі "Результат надання адміністративних послуг".   

Крім того, ветерани можуть звернутися за консультацією до Української ветеранської служби за посиланням та поставити питання.   

Як ветерани можуть отримати житло

В Україні ветерани мають право на житло від держави. Це стосується ветеранів, які отримали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях (або під час виконання обов’язків військової служби) та встали на квартирний облік. Це житло надається місцевою радою або адміністрацією, якщо з бюджету були виділені кошти. Для того, щоб стати на квартирний облік, потрібні такі документи:

  • Заяву про взяття на квартирний облік (її видає за місцем проживання виконавчий комітет районної, міської, селищної, сільської ради, або за місцем роботи, якщо ваше підприємство має житловий фонд);
  • Заяву підписують усі члени сім’ї, які живуть разом;
  • Довідку з місця проживання про склад сім’ї та прописку;
  • Копію посвідчення УБД/особи з інвалідністю внаслідок війни/учасника війни;
  • Копії паспорта та ІПН;
  • У разі наявності членів сім’ї — довідки про те, чи перебувають вони на квартирному обліку за місцем роботи.

Крім того, ветеран має право на отримання грошової компенсації замість житла. Це стосується осіб з інвалідністю внаслідок війни I та II групи, ВПО, які є учасниками бойових дій, або осіб з інвалідністю внаслідок війни III групи, а також членів родини особи, яка загинула (пропала безвісти). Для отримання компенсації теж потрібно встати на квартирний облік. Як отримати грошову компенсацію:

  • Подати заяву про призначення грошової компенсації до органу соцзахисту або ЦНАПу за місцем перебування на квартирному обліку;
  • Орган соцзахисту протягом 10 робочих днів з дня прийняття заяви про призначення грошової компенсації з усіма необхідними документами вносить до комісії подання про виплату коштів;
  • Після отримання заяви про зміни у майновому стані та/або у складі сім’ї, втрату статусу, зняття з квартирного обліку тощо, соцзахист протягом 5 робочих днів вносить до комісії подання про перегляд рішення про призначення грошової компенсації;
  • Комісія має п'ять робочих днів для прийняття рішення щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації;
  • На підставі рішення про призначення грошової компенсації відкрити спеціальний рахунок в "Ощадбанку";
  • Протягом десяти днів подати копію договору про відкриття спеціального рахунку в "Ощадбанку" до органу соцзахисту;
  • Орган соцзахисту перераховує на спецрахунок грошову компенсацію, про що повідомляє заявнику протягом трьох робочих днів з дня переказу коштів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube