В Кабміні розробляють актуальну мережу автобусних маршрутів, інструменти для запобігання нелегальним перевезеннням та планують збільшення надходжень до бюджету
В Уряді працюють над змінами у системі міжнародних автобусних пасажирських перевезень. У чому суть реформи та що зміниться для пасажирів і перевізників, пише 6 травня в своїй колонці на ЕП заступник міністра у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
Результати опитування, проведеного за ініціативи Міністерства відновлення та підтримки проєкту "Трансформація комунікацій" (USAID) підтверджують, що більше 30% пасажирів, що їздили за кордон у піковий сезон, не готові рекомендувати поїздку автобусом.
«Війна, відсутність авіасполучення та обмеженість залізничного транспорту зробили поїздки автомобільним транспортом за кордон ключовими для українського пасажира. Минулого року пасажиропотік автобусами склав 7,5 млн людей, залізницею – 2,2 млн. Для розуміння, у 2021 році, коли авіасполучення було доступне, за кордон автобусами поїхало трохи більше 1 мільйона пасажирів», - наводить цифри Сергій Деркач.
Він навів такі факти:
«З найбільш показових цифр також те, що 26% пасажирів купують квитки на автобуси через профільні групи в соціальних мережах. Фактично така ж кількість українців використовує сайти відомих перевізників чи агрегаторів. Можемо припустити, що перші мають проблеми із легальністю перевезень.
Зокрема, не мати офіційного дозволу на виконання маршруту за затвердженою процедурою від Міністерства та інших країн. Окрім цього, 20% пасажирів їхали за кордон автобусом, де менше 20 місць. Важливо, що отримати дозвіл на регулярний маршрут з таким транспортом відповідно до законодавства неможливо», - зауважив Деркач.
За словами урядовця, зараз в Міністерстві працюють над кількома ключовими елементами реалізації реформи, де фактично у центрі всього – цифровізація та автоматизація процесів, мінімізація людського впливу.
«Йдеться про три продукти – єЧерга для автобусів, онлайн-портал для пасажира та перевізника, онлайн-кабінет перевізника для відкриття маршрутів. Звичайно, поруч з цим ми займаємось нормативкою, яка не оновлювалась з 2004 року», - розповів Деркач.
єЧерга має вирішити проблему тривалого очікування на кордоні. Більше року послуга успішно працює з вантажівками. Завдяки цьому водії можуть керувати своїм часом, а перевізники – мінімізувати збитки.
«Минулого літа ми почали тестувати цей інструмент для автобусів. Сьогодні єЧерга масштабована на всі пункти пропуску, щоб зібрати дані про рух автобусів, виконання маршрутів та навантаження на кордон. За результатами тестування ми дали можливість на 11 пунктах пропуску обирати час перетину кордону автобусами. Це 10 пунктів пропуску з Молдовою та "Ягодин – Дорогуськ" з Польщею. Тепер на цих переходах кожен автобус має часовий слот відповідно до графіку руху. Простими словами – там пасажири більше не чекають в черзі годинами, а перетинають кордон відповідно до графіку руху», - пояснив Деркач.
Налаштуванню цієї опції передує величезна робота з прикордонниками та митниками щодо пропускної спроможності, оцифрування маршрутів, дозволів, верифікація всіх маршрутів на предмет виконання, закриття неактуальних.
«Така система дозволить легко вирахувати нелегалів, оскільки стати в чергу можливо буде лише ліцензованому перевізнику з офіційним дозволом. Тобто потреба проводити окремі перевірки чи рейди згодом відпаде», - зауважив заступник міністра.
Сергій Деркач назвав наступні інструменті оптимізації процесу міжнародних автобусних перевезень:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.