15 вересня 2023 року через мобільний застосунок АТ «Укрзалізниці» жінка придбала три квитки на потяг сполученням Перемишль-Дніпро з датою відправлення 4 жовтня 2023 року за 5 970 гривень, але згодом повернула перевізнику
Жінці довелося повернути квитки на потяг сполученням Перемишль-Дніпро. Однак кошти від Укрзалізниці їй надійшли з запізненням у 73 дні, тож вона вимагає стягнути з перевізника 4 117 гривень. Про це йдеться у рішенні Новомосковського міськрайонного суду, опублікованому 16 липня 2024 року.
Жінка повернула квитки на потяг Перемишль-Дніпро, але кошти їй надійшли з запізненням у 73 дні. Вона вимагає стягнути з Укрзалізниці 4 117 гривень.
"Оскільки позивачкою поверталися невикористані проїзні документи, оформлені для проїзду у міжнародному сполучені, застосовуються положення Угоди про міжнародне пасажирське сполучення (далі УМПС), відповідно до якої термін розгляду претензійних заяв від пасажирів у цьому випадку складає 180 діб. Кошти за невикористані квитки були повернуті через 105 діб з моменту отримання претензії, а отже терміни повернення коштів за квитки міжнародного сполучення не порушено", - заявили в Укрзалізниці.
15 вересня 2023 року жінка через мобільний застосунок АТ «Укрзалізниці» придбала три квитки на потяг сполученням Перемишль-Дніпро з датою відправлення 4 жовтня 2023 року за 5 970 гривень. Надалі, 29 вересня 2023 року вона повернула квитки, про що була зареєстрована відповідна заява у претензійному відділі 16 жовтня 2023 року. Виданий наказ від 26 жовтня 2023 року на повернення сум за заявленою претензією на суму 5 640 гривень. Сума повернення за кожен повний проїзний документ складає 2 148 гривень, за дитячий проїзний документ - 1 343 гривень. Наказ направлено на оплату встановленим порядком. Вищезазначену суму зарахували на її банківський рахунок 12 січня 2024 року.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. З заявою про повернення квитків та відшкодування їх вартості вона звернулась до перевізника 29 вересня 2023 року, кошти за квитки повернуто 12 січня 2024 року, тобто в межах 180 днів, передбачених на таке повернення.
"Відповідно до параграфа 6 статті 43 УМПС перевізник зобов'язаний у 180-денний строк з дня заяви претензії, підтвердженої поштовим штемпелем або розпискою в отриманні претензії, розглянути претензію, дати відповідь заявнику претензії та при повному чи частковому визнанні її сплатити йому належне відшкодування. З огляду на наведене, з урахуванням повернення позивачкою квитків у міжнародному сполученні, спростовуються доводи про законодавче врегулювання повернення коштів за невикористані квитки у строк 30 днів. З заявою про повернення квитків та відшкодування їх вартості вона звернулась до відповідача 29 вересня 2023 року, кошти за квитки повернуто 12 січня 2024 року, тобто в межах 180 днів, передбачених на таке повернення. Її доводи на те, що УМПС передбачено строк у 180 днів для розгляду претензії, а не для повернення коштів, не приймаються судом, оскільки повернення коштів за невикористані квитки є результатом розгляду претензійної заяви про їх повернення, за наслідками якого визначається, зокрема, сума повернення, залежно від певних умов. З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.