Динамічний розвиток технологій, зокрема ШІ, швидко переписує звичні сценарії і інвестиційний ринок не виключення
Розвиток технологій, а особливо штучного інтелекту, вніс корективи навіть у таку консервативну галузь, як управління багатством. Про це пише 14 березня партнер, керівник аналітичного напряму компанії Blackshield Capital Ілля Кислицькій у свої колонці в ЕП.
Ілля Кислицькій пояснює, що робо-адвайзинг представляє собою набір сервісів для автоматичного інвестування у різні активи з урахуванням потреб клієнта та його толерантності до ризику.
«Темпи розвитку Robo Advisory свідчать про те, що автоматизація інвестиційного процесу затребувана клієнтом і відповідає вимогам часу: зацікавленість покоління міленіалів у цій послузі складає близько 48% - майже вдвічі вище рівня інтересу, проявленого попереднім поколінням», - зауважує аналітик.
За даними Grand View Research, до кінця 2024-го ринок Robo Advisory сягне 1,4 трлн доларів (загальна оцінка активів під управлінням). Ринкова капіталізація компаній із цього бізнесу складає 50 млрд доларів. Середньорічне зростання (CAGR) – близько 14%.
Ілля Кислицький пише, що треба визнати - більшість клієнтських запитів піддаються стандартизації. А тому не проблема створити продукти і рішення, які зможуть їх задовольнити.
«Робо-адвайзинг нівелює емоційну складову: примітивне профілювання клієнта, безумовно, не дає розуміння глибини всіх його задач. Втім, технології не стоять на місці: робо-адвайзинг сьогодні та десять років тому – геть різні речі. Розвиток ШІ та мовних моделей вже дозволяє роботу нелінійно оцінювати запит клієнта, проявляти гнучкість та адаптивність. До того ж, часто саме відсутність стандартної продуктової лінійки та типових рішень без необхідності ускладнює інвестиційний процес», - каже аналітик.
Стандартизовані рішення коштують дешевше – в процес може включитися інвестор будь-якої категорії, а це відповідає популярному тренду на демократизацію wealth management. Тренд надихає багатьох учасників індустрії. Відома низка успішних кейсів робо-адвайзингу, як бізнесу.
Серед ринкових лідерів Кислицький називає Betterment та Wealthfront. Останнім у 2022-му зацікавився банк UBS, який збирався купити його за 1,4 млрд доларів. Загалом робо-адвайзери привертають до себе увагу великих банків та інвестиційних компаній через їхню гнучкість, адаптивність та швидкість, якої часто не вистачає традиційним великим гравцям ринку фінансових послуг.
Кислицький відзначає, що робо-адвайзинг на сьогодні – це лише певний автоматизований підхід до управління активами.
"Wealth management – це багатокомпонентний процес, частиною якого може бути робо-адвайзинг. Тільки за умови, що автоматизований авайзер обростає функціоналом, він займає більше місця у процесі управління багатством. Навіть у звичайних брокерських послугах електронні стандартизовані процедури не можуть замінити людського спілкування. На рівні найбільших банків виконання заявок досі існує у двох варіантах: low touch (повністю електронне виконання ордерів) та (high touch – коли заявки виконуються "руками")», - зауважує аналітик.
Він каже, що процес управління активами значно складніший та містить більше нестандартних запитів і нюансів. За межами стандартизації завжди є унікальні потреби і бажання клієнта, що потребують якісної людської комунікації.
"Управління багатством – це послуга, що поєднує фінанси та психологію, адже великі гроші пов’язані із серйозними рішеннями, нестандартними багаторівневими ходами, ризиком. Це партії, які ефективно можуть бути розіграні людьми, й навряд чи під силу роботам. Принаймні поки що", - додає Кислицький.
Професійний шлях фізичного терапевта Єлізавети Копєйкіної почався з роботи з дітьми, але з часом вона змінила напрямок і стала працювати в реабілітації військових. Як вона прийшла до такого рішення? Чим відрізняється робота з військовими від роботи з дітьми? Все це розглянемо у нашому відео. Приєднуйтеся до перегляду, буде цікаво.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.