Одесит отримав 20 838 гривень боргу через шахраїв, що замінили SIM-картку Лайфселл - яким було рішення суду

В магазині дилера Лайфселл за зверненням невідомої особи, яка повідомила раніше отриманий код розблокування, відбулась заміна SIM-картки за номером

Лайфселл
Чоловіку через шахраї, які замінили SIM-картку Лайфселл, виставили заборгованість у 20 838 гривень

ПриватБанк виставив клієнту заборгованість у розмірі 20 838 гривень. Він вказує, що операції по картці здійснили шахраї. У ТОВ "Лайфселл" з'ясувалось, що за зверненням невідомої особи відбулась заміна його SIM-картки за номером.

Як вказується у рішенні Малиновського районного суду Одеси, у вересні 2021 року представник акціонерного товариства комерційний банк "ПриватБанк" звернувся з позовом до чоловіка про стягнення заборгованості у розмірі 20 838 гривень. Він зазначив, що в період з 31.07.2020 року по 17.02.2021 рік перебував за кордоном, постійно працював. Відповідно не мав можливості отримати доступ до мережі GSM та перевіряти поточний стан свого телефону та банківських карток. Крім того, дані обставини виключають можливість користування карткою та проведення операції зазначених у виписці.

Також чоловік зазначив, що перелічені операції у період з 22.12.2020 року по 31.12.2020 року по картці здійснили шахраї, про що повідомили поліції. В результаті розгляду заяви відомості внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань, правова кваліфікація ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України.

Розгляд справи 

13 жовтня 2011 року сторони уклали кредитний договір. В період з 22 грудня 2020 року по 16 січня 2021 року внаслідок здійснення видаткових операцій за вказаною карткою утворилась заборгованість в сумі 11 тисяч гривень, що підтверджується випискою по рахунку. З наданої ПриватБанком інформації вбачається, що верифікація клієнта здійснювалась за номером телефону.

З наданої ТОВ "Лайфсел" інформації вбачається, що вказаний номер телефону був активний до 31 липня 2020 року (останнє місцеперебування - Одеса, Центральний аеропорт), після цього - з 22 грудня 2021 року по 16 січня 2021 року (місцеперебування - Кривий Ріг). Чоловік в період з 31 липня 2020 року по 17 лютого 2021 року перебував за межами України, що підтверджується інформацією Головного центру обробки спеціальної інформації ДПСУ. З наданої ТОВ "Лайфселл" інформації вбачається, що скорочення переліку послуг за номером (так зване "блокування") відбулось 22 грудня 2020 року о 10:15 за усною заявою особи, яка зателефонувала до контакт-центру ТОВ "Лайфселл" з номера та повідомила фахівцю контакт-центру ідентифікуючі дані за номером. Під час такої процедури блокування особі, яка зателефонувала, надали код для розблокування.

22 грудня 2020 року об 11:36 в магазині дилера Лайфселл за зверненням особи, яка повідомила раніше отриманий код розблокування, відбулась заміна SIM-картки за номером. 22 грудня 2020 року об 11:38 надання електронних комунікаційних послуг за згаданим номером було поновлено.

Персональні дані особи, яка 22 грудня 2020 року об 11:36 отримала SIM-картку за номером телефону, у ТОВ "Лайфселл" відсутні. Також відсутні у ТОВ "Лайфсел" відео- та фото такої особи. Послуги роумінгу в зазначений період за вказаним номером не надавались.

Яким було рішення суду? 

Позов ПриватБанку залишили без задоволення. Чоловік не повертатиме заборгованість. 

"Відповідач, як користувач картки своїми діями чи бездіяльністю не сприяв втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, списання коштів з його карткових рахунків відбулося не за його розпорядженням й він не повинен нести відповідальності за такі операції, виявивши їх, він невідкладно повідомив про цей факт банк та звернувся до поліції", - додали у суді.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube