Списання коштів відбулося без відома та розпорядження власника рахунка, тож чоловік вважає, що Ощадбанк не забезпечив належний захист і збереження коштів
Клієнт Ощадбанку встановив кредитний ліміт та втратив з рахунку 48 608 гривень. Він вказує, що фінансова операція сталася без його відома та розпорядження. Про це йдеться у рішенні Ратнівського районного суду Волинської області, опублікованому 29 травня 2024 року.
Чоловіку на підставі заяви встановили суму кредитного ліміту в розмірі 49 300 гривень. На телефон 14 лютого 2023 року близько 13:54 надійшло сповіщення про те, що з його карткового рахунка в АТ «Ощадбанк» знято кошти в сумі 48 608 гривень. Про вказану подію він повідомив поліцію, за його заявою зареєстрували кримінальне провадження за ч. 4 ст. 185 Кримінального кодексу України. Вважає, що оскільки списання коштів відбулося без відома та розпорядження власника рахунка, банк не забезпечив належний захист і збереження коштів, відтак зобов'язаний повернути кошти.
"Спірні операції були здійснені в мобільному додатку Ощад 24/7 (нова версія Flumo), підтвердження дій в якому здійснювалося за допомогою біометрії або кодом доступу, який встановлюється при першому вході або в налаштуваннях безпеки. Для реєстрації нової версії додатку Ощад 24/7 використовуються реквізити платіжної картки, відомості про термін її дії та CVV2/CVC2-код; підтвердження реєстрації здійснюється за допомогою коду, який повідомляється банком на фінансовий номер клієнта. Така інформація відома лише клієнту, третя особа може бути обізнана із такими відомостями лише при розголошенні їх самим власником картки", - заявили в Ощадбанку.
Суд частково задовольнив позов чоловіка. Акціонерне товариство «Державний ощадний банк України" зобов'язали повернути йому кошти в розмірі 48 607 гривень, списані за неналежною платіжною операцією, шляхом перерахування на кредитний картковий рахунок.
"Позивач, виявивши безпідставне списання коштів, невідкладно повідомив банк про цей факт, звернувся у поліцію із заявою про вчинення кримінального правопорушення. Натомість відповідач не довів учинення позивачем дій чи бездіяльності, які сприяли втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою. Стверджуючи про проведення службового розслідування даної події, жодного письмового доказу, як-от, висновок, акт за його результатами, банк не надав. Доводи представника відповідача про відповідальність позивача за проведення спірних операцій у зв'язку зі зверненням до банку із заявою про блокування карткового рахунку о 15:16 14 лютого 2024 року, тобто після їх здійснення, суд уважає безпідставними, оскільки позивач за обставин, що склалися, завчасно не знав і не міг знати про списання коштів із його рахунку. Відтак суд, виходячи зі змісту позовних вимог та діючи виключно у їх межах, дійшов висновку про зобов'язання банку повернути чоловіку кошти в розмірі 48 607 гривень (незаконно списаних 48 001 гривні кредитних коштів + 606 гривень безпідставно нарахованих відсотків)", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.