Чоловік втратив 37 337 гривень, бо Ощадбанк не захистив його рахунок - що вирішив суд

Чоловік звернувся до відділення Ощадбанку з вимогою повернути зняті зловмисниками кошти, але відповіді не отримав

Ощадбанк
Клієнт Ощадбанку втратив з рахунку 37 337 гривень

Чоловік дізнався про списання з його рахунку Ощадбанку 37 337 гривень. Клієнт звинувачує фінустанову в незабезпеченні безпеки його картки. Про це йдеться у рішенні Гребінківського районного суду Полтавської області, опублікованому 25 червня 2024 року.

Чоловік був клієнтом АТ «Державний ощадний банк України» та мав відкритий рахунок з балансом у 2 гривні. Цього дня сторонні особи здійснили ряд несанкціонованих транзакцій через втручання в систему онлайн-банкінгу «Ощад 24/7» та викрали з його рахунків такі суми кредитних коштів:

  • 22.07.2023 року о 16:13 на суму  9 547 гривень, включно з комісією 283 гривень,
  • 22.07.2023 року о 16:13 на суму 17 038 гривень, включно з комісією 506 гривень,
  • 22.07.2023 року о 16:14 на суму 9 849 гривень, включно з комісією 293 гривень.

Жодних сповіщень, повідомлень або запитів на дозвіл на проведення транзакцій чоловіку від Ощадбанку не надходило. Внаслідок незабезпечення фінустановою безпеки банківських рахунків йому заподіяно істотну шкоду на загальну суму 37 337 гривень.

24.07.2023 року чоловік звернувся до відділення Ощадбанку з вимогою повернути зняті зловмисниками кошти та до поліції із заявою про викрадення коштів з його рахунку. Відповіді від фінустанови не отримав та йому почали нараховувати відсотки за користування кредитом, якого він не брав (станом на 02.01.2024 року загальна сума кредитної заборгованості - 34 103 гривень). Для того, щоб погасити цю заборгованість, йому довелося внести на цей рахунок кошти в сумі 8 692 гривень.

"Вхід у мобільний додаток «Ощад 24/7» відбувся коректно з підтвердженням біометрії або кодом доступу та використанням фінансового номера телефону клієнта. Проведені операції у мобільному додатку «Ощад 24/7» також були підтверджені біометрію або кодом доступу, що встановлюється при першому вході у мобільний додаток. Крім того, у поясненнях до банку від 25.07.2023 року він вказав, що 22.07.2023 року, переглядаючи Facebook, натрапив на оголошення про Е-підтримку, відкрив його та натиснув кнопку «Отримати». Саме після цього з його рахунку почали списуватися кошти. Згідно з електронним повідомленням Департаменту електронної комерції та платіжних засобів АТ Ощадбанк від 29.01.2024 року, позивач під час оформлення допомоги вказав 4 останні цифри номера своєї карти, чим і скористалися шахраї. Таким чином, можна зробити висновок, що він скористався фішинговим сайтом, як різновидом шахрайством в інтернеті, метою якого є викрадення конфіденційної електронної інформації, що спричинило втрату коштів", - заявили в Ощадбанку. 

Що вирішив суд? 

Позов чоловіка задовольнили частково. Банківські операції по рахунку, які відбулися 22.07.2023 року визнали недійсними, а кредитну заборгованість - безпідставною. Ощадбанк має повністю анулювати кредитну заборгованість (станом на 15.01.2024 року заборгованість складала 34 103 гривень) та припинити нарахування відсотків, а також будь-яких інших штрафних санкцій та комісій. На його користь стягнуть безпідставно списані фінустановою кошти на погашення заборгованості по кредитному рахунку в сумі 8 692 гривень, а також 20 тисяч гривень в рахунок відшкодування моральної шкоди.

"Матеріалами справи підтверджено, що позивач розголосив стороннім особам лише сам номер карти, що не є вразливими платіжними даними, а факт розголошення будь-яких інших даних є лише припущенням, оскільки відсутні докази, з яких би вбачалося, яким саме чином і які саме конкретно вразливі банківські дані були розголошені третім особам, і ним доведено наявність моральної шкоди, суд приходить до висновку, що позов про захист прав споживачів слід задовольнити частково", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube