Електрику вимкнули - мобільний інтернет зник: інструкція від експерта, як залишитись на зв`язку та он-лайн

Під час відключення світла зникає мобільний інтернет, як залишатися на зв’язку та он-лайн дав інструкцію експерт з телекомунікацій Олександр Глущенко

Відключення світла, мобільний зв'язок
Експерт дав поради, як залишитися на зв'язку під час відключення світла

Наразі багато скарг на операторів мобільного зв`язку від абонентів, що електрику вимкнули - мобільний інтернет зник. Проте, є декілька варіантів того, як в такому разі залишитися на зв’язку та з інтернетом. Про них розповів член Громадської ради при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, експерт з телекомунікацій Олександр Глущенко.

Нажаль, закони фізики обманути неможливо, зауважив експерт Олександр Глущенко.

«При виключеннях електрики до базової станція в геометричній прогресії підключаються ваші мобільні телефони. Звісно, що ємності на всіх не вистачить. Акумулятори на базовій станції не вічні. Генератор не скрізь можна встановити. Та й пріоритизація віддається голосовій передачі даних», - пояснив він.

За словами Глущенка, на допомогу можуть прийти оператори фіксованого зв`язку. Чим більше пристроїв користувачів залишаться в мережах Wi-Fi - тим менше навантаження на мережі мобільних операторів.

Який план дій:

  • З’ясуйте у вашого провайдера, за якою технологією ви підключені, якщо не знаєте
  • Якщо ви підключені іншою технологією (FTTB/DOCSIS), ніж xPON, дізнайтеся у провайдера, чи є можливість переходу на оптоволоконне підключення
  • Якщо можливості переходу немає і ви підключені за допомогою витої пари (Ethernet) чи коаксіального кабелю (DOCSIS), дізнайтеся у оператора, чи є резервне живлення/акумулятори на його обладнанні у вашому будинку і на скільки годин оператор гарантує роботу при відключенні електрики?
  • Якщо у вас оптичний інтернет, вам потрібно зарезервувати електроживлення для вашого оптичного термінала ONU та Wi-Fi роутера.
  • Якщо ви використовуєте іншу технологію і провайдер встановив акумулятори на своєму обладнанні, зарезервувати електроживлення потрібно для Wi-Fi роутера та/або модема, якщо він є.
  • Для резервування електроживлення підходять павербанки, міні-UPS, джерела безперебійного живлення.
  • Залежно від напруги вашого обладнання (5/9/12 Вольт), використовуйте дроти USB-DC для підключення до джерела безперебійного живлення.

«Якщо в вашому будинку є інші оператори зв`язку, - додатково підключіть ще одного постачальника послуг. Багато провайдерів надають сервіс "аварійного інтернет" задля бекапу. На ринку представлено багато роутерів з 2 WAN-портами, які мають можливість підключати 2х провайдерів одночасно. Якщо ваш постачальник послуг зв`язку не забезпечив резервування - потрібно обрати іншого за можливості», - порадив Глущенко.

Якщо альтернатив немає, він рекомендує використовувати гібридні роутери з вбудованим 4G модемом, який автоматично переключається на LTE при відключеннях інтернет через кабель.

Крім того:

  • Задля покращення прийому рішенням є використання зовнішніх антен для 4G. Як з круговою діаграмою направленості так і напрямлених, які дадуть можливість підключитись до базової станції на відстані 5-10-15-20км. Перевагу рекомендуємо віддавати антенам MIMO
  • Рішенням може бути мобільна точка доступу Mi-Fi з MIMO антеною, які з`єднані між собою ДВОМА кабелями!! Що дасть змогу отримувати доступ до мобільного інтернет на максимально можливій швидкості з базових станцій на відстані 5-25км
  • Щоб мати можливість бути на зв`язку потрібно і в мобільному телефоні мати декількох постачальників послуг. Якщо телефон підтримує e-sim або на 2 sim-карти - потрібно стати абонентом іншого мобільного оператора
  • Якщо можливість підключенням другого або зарезервованого оператора фіксованого зв`язку відсутня, а швидкість доступа мобільної мережі замала - саме час подумати про StarLink

«І треба розуміти, що велика війна привчає нас витрачати кошти на автономність: генератори, джб, акумулятори, інвертори, сонячні панелі... Зі зв`язком така сама ситуація. За зв`язок потрібно платити. І платити декільком постачальникам послуг. Це дасть можливість бути он-лайн і комфортно переживати блекаути», - переконаний Олександр Глущенко.

Клієнти Київстар скаржаться на поганий зв'язок та інтернет при відключеннях світла

Клієнти Київстар цікавляться, чому мобільний інтернет не працює, коли немає світла. Відповідні коментарі вони залишають під публікаціями компанії. Також звертають увагу на підняття тарифів та погіршення надання послуг.

На випадок аварійних відключень базові станції Київстар використовують акумулятори, генератори, що дозволяє обладнанню працювати декілька годин без «підзарядки». У компанії пояснили, що коли відбувається перезапуск та підзарядка станцій, можливе тимчасове зникнення зв’язку та інтернету. Для надання мобільного інтернету необхідно більше постійної потужності для запуску обладнання, яке іноді неможливо залучити в аварійному режимі, тож пріоритет в першу чергу надається "голосу" (мобільному зв'язку). 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube