Оформлювала допомогу ВПО та втратила з карток ПриватБанку 68 тисяч гривень - чи повернув суд кошти

Додатково ПриватБанк почав знімати з рахунку жінки кошти у рахунок погашення обов'язкового платежу у розмірі 2 415 гривень

ПриватБанк
Жінка подала заявку на отримання фінансової допомоги ВПО та втратила з карток ПриватБанку 68 тисяч гривень

Жінка вирішила зареєструватись на отримання матеріальної допомоги, як переміщеній особі. Однак вона ввела дані платіжної картки та втратила з рахунків 68 тисяч гривень. Клієнтка вимагає ПриватБанк повернення коштів. Про це йдеться у рішенні Тульчинського районного суду Вінницької області, опублікованому 5 квітня 2023 року. 

11 травня 2022 року з карток жінки зняли 6 тисяч гривень (власні кошти) та 62 тисячі гривень (кредитні), про що їй стало відомо з повідомлень. У цей момент вона перебувала в місті Тульчин, сама кошти не знімала та не уповноважувала будь-яких осіб вчиняти такі дії.

Жінка подала заяву до ПриватБанку про незгоду з транзакцією і просила про повернення їй коштів. Також звернулася до поліції щодо вчинення шахрайських дій із картковим рахунком, за якою відкрили кримінальне провадження, після чого фінустанова повернула лише 6 тисяч гривень.

26.06.2022 року з рахунку жінки банк почав знімати кошти у рахунок погашення обов'язкового платежу у розмірі 2 415 гривень. Вона вважає, що такі дії порушують її права, як споживача, оскільки кредитна заборгованість виникла внаслідок списання коштів з рахунків через шахрайські дії, а отже зняті кошти в рахунок погашення такої заборгованості підлягають поверненню. 

"Позивачка самостійно в інтернеті ввела інформацію щодо своєї картки та оплатила онлайн послуги. Вона дійсно зверталась із заявкою на повернення коштів, але лише з приводу 6 тисяч гривень, які надалі були повернуті платіжною системою. З приводу повернення 62 тисяч гривень звернень не було. Клієнтка продовжує користуватись кредитними коштами, кредитний ліміт поповнює, у зв'язку з чим кредитна заборгованість станом на 19.02.2023 року складає 17 161 гривні", - заявив представник ПриватБанку. 

У протоколі допиту потерпілої від 12.05.2022 року встановлено, що 11.05.2022 року вона вирішила зареєструватись на отримання матеріальної допомоги, як переміщеній особі. Від іншої особи остання отримала адресу посилання, за яким перейшла та ввела дані платіжної картки. Після цього з'явилось вікно «Приват 24» з запитом на активізацію. А саме номер телефону і пароль від додатка «Приват 24». Вказані дані нею були введені, після чого їй зателефонували, де бот з «Приват 24» запитав чи підтверджує вона авторизацію у вказаному додатку на яку остання погодилась натиснувши цифру «1», чим підтвердила авторизацію. Приблизно через годину, а саме близько 18:00 з її карток були списані кошти в загальній сумі 68 тисяч гривень. 

Рішення суду 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. У ПриватБанку відсутні законні підстави для повернення переказаних коштів.

"Проведення транзакцій було вчинено 11.05.2023 року в період часу з 17:25 по 17:30, однак звернення позивачки із заявою задля блокування рахунку відбулось 12.05.2023 року вже після проведення операції перерахування, а тому у відповідача відсутні законні підстави для повернення переказаних коштів. Також суд зауважує, що в такому випадку ризик збитків від здійснення операцій та відповідальність несе користувачка. Посилання жінки про безпідставність списання коштів з належного їй рахунку, у рахунок погашення кредитної заборгованості за період з 01.05.2022 року по 01.03.2023 рік без розпорядження, нею не доведені, оскільки у виписці вбачається, що вона здійснює погашення кредитної заборгованості, яка станом на 01.03.2023 року складає 17 161 гривні", - наголосив суд.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube