Ощадбанк не дозволяє клієнтам дистанційно змінити фінансовий номер - адвокат розповів, як варто діяти

Читать на русском

Жінка після втрати доступу до фінансового номера заблокувала інтернет-банкінг, проте просила Ощадбанк не блокувати картки, щоб вона могла ними користуватись, але це прохання проігнорували

Читать на русском
Ощадбанк
Клієнтка Ощадбанку обурена відсутністю дистанційної зміни фінансового номера телефону

Жінка після втрати доступу до фінансового номера заблокувала інтернет-банкінг, проте просила Ощадбанк не блокувати картки, щоб вона могла ними користуватись, але це прохання проігнорували

Жінка незадоволена тим, що в Ощадбанку не можна дистанційно змінити фінансовий номер телефона в разі його втрати. Вона також позбавлена можливості користування картками, бо фінустанова заблокувала їх. Відповідний відгук клієнтка опублікувала 5 квітня на сайті Мінфіну. 

Клієнтка Ощадбанку після втрати доступу до фінансового номера заблокувала інтернет-банкінг, проте просила фінустанову не блокувати картки, щоб вона могла ними користуватись. Однак це прохання проігнорували. 

"Війна триває вже два роки, а Ощадбанк досі не впровадив можливості дистанційної зміни фінансового номера телефона в разі його втрати. Я зателефонувала у лютому 2024 року до контакт-центру після втрати доступу до фінансового номера і заблокувала інтернет-банкінг, проте просила не блокувати картки, щоб я могла ними користуватись. Проте з 1 квітня їх все ж таки заблокували й розблокувати їх неможливо за відсутності фінансового номера телефону. Прохання до працівників Ощадбанку — навчіться, будь ласка, в Укргазбанку процедурі дистанційної зміни фінансового номера, згідно з якою надсилаються документи, підписані Дія-підписом та проводиться відеоконференція з наданням документів", - скаржиться клієнтка. 

Адвокат Сергій Савинський у коментарі Мінфіну наголосив, що для зміни фінансового номера, недостатньо написати банку в месенджері, чи зателефонувати. Банку необхідно зробити ідентифікацію клієнта.

"Ми робимо наступним чином: подаємо відповідну заяву, підписуємо її електронним цифровим підписом, направляємо на адресу банку і банк змінює фінансовий номер без проблем. Треба також звернути увагу на те, з якої електронної адреси надсилається документ, навіть якщо з іншої пошти, то банк насамперед дивиться, чи підписаний документ кваліфікованим електронним підписом. В цьому випадку банк може перевірити, чи дійсно цей підпис належить цій людині, коли підпис був створений, накладений, чи не було якихось маніпуляцій в тому файлі. Електронний підпис прирівнюється до власноруч зробленого підпису і, зазвичай, проблем немає. Це нормальна практика. Якщо така заява підписана електронним цифровим підписом, то банки зазвичай не відмовляють", - пояснив Савинський.

Є свої нюанси й у випадку оформлення довіреності. Якщо це генеральна довіреність, на все, то банки часто відмовляють. І кажуть, що хочуть, щоб були прописані деталі. Банк спирається на комплаєнс, тобто на запобігання ризиків, а це й рекомендації НБУ, які він дає, як регулятор, і Закон "Про банки та банківську діяльність", і судова практика, яку банк має враховувати. За словами адвоката, банки не люблять генеральні довіреності, тому що вже мали справу з судовими випадками.

"Може бути, наприклад, така ситуація. Приїхала людина, сказала, що закриває рахунок і попросила видати 100 тисяч доларів через касу за довіреністю. А потім приїде довіритель і спитає банк, як він міг віддати ці гроші, якщо у нього не було на це повноважень. Тобто такі питання — це питання потенційного судового спору. Тому банки часто виправдано відмовляють у таких випадках. Тут треба розуміти, які ризики несе банк. Якщо банк вчинить такі дії, то Нацбанк застосує суворі санкції. Тому це відповідальність, яку банк не хоче на себе брати. Якщо в довіреності буде вказано назву конкретного банку, а також конкретні дії, на які довіритель дає право довіреній особі, наприклад, закриття або відкриття рахунку, то з моєї практики, жоден банк жодного разу не відмовляв", - додав Савинський.

Що говорять в Ощадбанку про зміну фінансового номера 

Ще у жовтні 2022 року Ощадбанк відреагував на скаргу клієнта щодо зміни фінансового номера. Там вказували, змінити фінансовий номер телефону онлайн немає можливості. Якщо є доступ до старої SIM-карти, то клієнти можуть змінити телефон самостійно через банкомат або термінал. Якщо ж попередній телефон втрачено, то номер можна відновити тільки у відділенні Ощадбанку. Також зміна фінансового номера можлива довіреною особою, за умови, що в тексті довіреності чітко визначено право довіреної особи на зміну мобільного номера клієнта.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.